Bedafgrænser - hvilken bredde/dybde skal jeg vælge?

Vi skal til at lave vores havesti om. Der skal perlesten på, og i den forbindelse skal vi have lavet en afgrænsning mellem stien og bedene.

På den ene side af afgrænsningen er der jord, på den anden side er der havestien som kommer til at bestå af 15 cm. stabilgrus og 4-5 cm. perlesten.

Jeg har kig på noget sort kantplade, i plastic, 3 mm. tyk. Det kan fås i to bredder ("dybde"), 15 cm. og 30 cm.

Jeg er meget i tvivl om, hvilken bredde, jeg skal vælge. Er der nogen, der har nogen ide om det?

Hilsen Mia
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mia.
Tag du den på 15 cm. den skal der da ikke graves så meget for at sætte ned. Men du skal være opmærksom på at de der plast afskærmninger har en begrænset levetid, efter et til to år sprænges de nemt bare ved berøring med en rive.
Så holde nogle trykimprenerede terasse bræder bedre, der skal du så have dunket nogle tilspidsede impreg. lægte stumper á en halv meter banket ned bag bræderne som du lige skruer dem fast i. Det vil nok kunne holde de næste 10 år.
For lige at smide et andet råd ind.

Jeg har også ofte set af folk har brugt tagplader. Da jeg ikke selv har prøvet dette kan jeg hverken sige for eller imod :-)

R. C. Nielsen

Skrevet af onkelroar på 04 maj 2012 10:23
For lige at smide et andet råd ind.

Jeg har også ofte set af folk har brugt tagplader. Da jeg ikke selv har prøvet dette kan jeg hverken sige for eller imod :-)
Ja og det er noget forbandet svineri, da det ofte er de gamle meget asbest holdige plader der er blevet brugt

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge tagplader - har ellers et par gamle stående, uden asbest (desværre - for de smuldrer). Men det er da både grimt og noget klamp.

Vi har købt det i 15 cm. - jeg ringede til firmaet og spurgte, og de sagde helt klart og uden tvivl 15 cm. Det er ikke det der tynde (grønne), der bliver sprødt. Det er tykt (3 mm) genbrugsplast og skulle kunne holde meget længe.

Så det er hermed bestilt - hos Boxman Plast (producenten), hvor det kostede det halve i forhold til på de sider, der sælger haveting...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis