Havetraktor

Følg tråden
Braveheart
Braveheart
Postnr: 9293
Braveheart Braveheart
Braveheart Jeg har problemer med min Jonseres LR12 havetraktor igen. Jeg havde pillet klippebord af for at skifte knivene ud,som jeg nu har gjort. mens jeg var i gang lagde jeg mærke til at remmen var også slidt,så den blev også skiftet.Traktoren har også kunne starte inden jeg fik sat klippebord på igen.!!? Spørgsmålet er nu,hvad fanden er der galt med den.!!?? Jeg pillede klippebordet af igen og så starter traktoren,med den på siger den bare klik.. Kan det have noget med remmen at gøre,jeg vil sætte rigtig stor pris på om hvis der er nogle af jer herinde der kan komme med råd og forslag om hvordan og hvorledes...på forhånd mange tak for hjælpen..Mvh Andy

je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Der er nok en stor mulighed for, at det er et af sikkerhedsstoppene der driller dig.
Det kunne eks. være en af de nedentående muligheder....
Sæde kontakt
I gear kontakt
Koblingskontakt
Klippebord tilkoblings kontakt

mvh jens
Braveheart
Braveheart
Braveheart Braveheart Trådstarter
Hej Jens,tak for svaret , nu har jeg også skiftet batteriet,renset og pudset tændrøret og den har prøvet at kom i gang,motoren drejer og det er ligesom den lige mangler den sidste gnist eller noget,jeg har også tjekket luftfilter og det var bare i orden,og der kommer også benzin igennem,et nyt tændrør måske!!??

Mvh Andy
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Ja et nyt tændrør, er jo et nemt og billigt forsøg.

mvh jens
Braveheart
Braveheart
Braveheart Braveheart Trådstarter
Hej Jens, klippebords kontakt, koblings kontakt hvor findes de hen på traktoren??? Jeg har skiftet tændrøret ud,og det viser sig at det er ikke det som er problemet!!!Jeg har stadigvæk et problem,motoren kører rundt og traktoren prøver at starte men den ligesom mangler det sidste!!???? 

Mvh

Andy 
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Jeg kender ikke lige din plæneklipper, men kik efter kontakter med ledninger på, der sidder i forbindelse med de mekaniske forbindelser.
(på min Stiga kan starteren ikke køre når der er et stop der ikke er aktiveret)

Ellers prøv at afmontere ledning til stop af motoren, på min 12 kh b&s motor, en det en sort enkeltledning, der er samlet med en  hvid plast muffe tæt på motoren.

Kan du komme til at se om dit tændrør gnistre, når du prøver at starte.
(tændrøret skal have stel på det udvendige metal, sno evt en afisoleret ledning omkring, og sæt den anden ende fast til stell)

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.