Hvilke rør til vand

Hejsa.

Vi har en vandpost på husmuren (som kommer indefra huset). Derfra vil min kone gerne have ført vandet lige under jorden og hen til et drivhus vi er ved at bygge.

Så er jeg bare i tvivl om hvad der er bedst.
Skal det være almindelig nippelrør eller er pexrør bedre?

Tænker mere at nippelrørene nok vil ligge og ruste.

Og skal de ned i en bestemt dybde?

Der bliver lukket af om vinteren.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke lige hvor langt det er.
Men det der lige falder mig i øjene. Er en vandslange...... Den er nem at rigge af og kan ligge inde i varmen, når det er vinter.
Hvis du vil ligge noget fast, er vandrør vel det der holder bedst, men de skal jo tappes af når det bliver koldt.

it is better to burn out than to fade away
Det drejer sig om ca. 7m hen til drivhuset. Men det er også taget i betragtning af alle de hjørner der er derhen til.

Det var mere fordi jeg ikke ved hvor længe nippelrør holder, når det ligger under jorden.
Det letteste vil være bare at købe et stykke autoriseret vandledning, som man almindeligvis bruger til vandledninger, vist nok kaldet PEM rør. Det er ikke særlig dyrt og så kan du få alt i fittings til det. Det er nok også mere resistent over for frost, er min erfaring.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ville nok tage i en vvs forretning og høre hvad han ville anbefale og så ikke spare. Det er så skidt at skulle grave op igen

it is better to burn out than to fade away
Ok jeg takker for svarene....

Fortsat god dag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis