Eksisterende vådrumsikring ??

Hej alle lds folk

Er ved at renovere vores toilet.

Har liga banket alle de gamle klinker ned og fjernet noget plade forklædning.

Opdager her at der allerede er vådrumssikret - bag pladerne, og er næsten helt entakt. Men!! Nu vil jeg gerne have det ned og smøre selv et nyt lag på da jeg ikke stoler på det de forrige ejer har lavet
Nogen der kender en nem metode at få det af på?

Mvh
Steffenb
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder en kende mystisk.

Hvor gammelt er det toilet og er det murede- eller trævægge og er det terrændæk, etageadskillelse eller krybekælder?

En vådrumsmembran er ikke noget man bare smører på, nødvendigvis. Det kan også være væv-armerede overgange mellem gulv/væg/hjørner, tætningsmasser, manchetter osv.
Det burde være nemt at se om de3n eksisterende membran er intakt og/eller blot etablerer en ny oven på den gamle. Eller reparerer den gamle.
Hej sitting Bull

Toilettet er renoveret i 93 og der er murede vægge. Man kan se den membran der er der nu er smurt på. Da der ses pensel strøg. Der er terrandæk


Rundt om vasken skal der pudes nyt op og vådrum sikres. Ved samlinger fra gulv til væg og alle div samlinger kommer jeg et armrings bånd på og smøre vådrums membran på og der efter på hele gulvet ved den nye rist og 20 cm op af væggen som min.
Jamen det handler ikke bare om at smøre noget snask på en væg.
Jeg kan godt tvivle på om det du ser overhovedet er en vådrumsmembran. Er der udført vævarmering mellem væg og gulv - f.eks. Men jeg husker ikke helt kravene til vådrumsmembraner ved murede konstruktioner. I 1993.

En vådrumsmembran er et system at tætninger med dertil udvalgte materialer der har til formål at vandtætne de gulve og vægge hvor det måtte være et krav.

Og derfor skal du gøre som du gør.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at fjerne eller bortskrabe det gamle materiale. Hvis det nye materiale hæfter på det gamle er det vel godt.

Men du kan jo spørge producenten af de vådrumsmembranmaterialer du bruger - om de hæfter på de gamle.

Men egentlig ved jeg ikke meget om den rent praktiske udførelse af vådrumsmembraner og de materialer der anvendes dertil!
Okay tak for hjælpen - forhøre mig hos forhandlern
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også