Køkken omtil Badeværelse

Hej

Jeg har lige købt en gammel murermester villa, der tidligere har været brugt til udlejning.
Så derfor er der kun et toilet/bad i huset.

Men tilgengæld to Køkkener,.

Derfor vil jeg nedlægge det ene køkken på 1 sal, og lave det om til et badeværelse.
Er der nogen der har erfaringer med det og hvad det kræver koster???
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan lade sig gører, prisen åååårh omkring en trelænget bondegård på Nordsjælland
Forventer skam heller ikke at det er billigt.

Men det er jeg fisker lidt efter er,

Kan jeg bruge de afløb der allerede er fra køkkenet og eftersom at der er vinyl i køkkenet, skal jeg så stadig ligge nyt gulv.
Jeg er klar over at der skal etableres en ny faldstamme. Men udover det er der så andet.
Forventer skam heller ikke at det er billigt.

Men det er jeg fisker lidt efter er,

Kan jeg bruge de afløb der allerede er fra køkkenet og eftersom at der er vinyl i køkkenet, skal jeg så stadig ligge nyt gulv.
Jeg er klar over at der skal etableres en ny faldstamme. Men udover det er der så andet.
Der skulle da gerne være fald på gulvet hen mod afløbet, så du skal ikke regne med at kunne bruge den gamle vinyl. Der skal da også laves en vådmembran, så du er sikker på at der ikke trænger vand ned i det underlggende gulv. Og som du selv er inde på skal der også være rør til afløb fra toilet / håndvask o.s.v. Desuden skal vinylen trækkes mindst 10 cm op ad væggene for at du kan være sikker på at der ikke sniger sig vand ind i væggen o.s.v. Alle vinyl samlinger skal være svejsede sammen.

Hej Ertmann.

 

Når jeg læser dit spørgsmål og indlæg så kunne jeg nemt tro at du:

Enten aldrig har set et toilet/bad  fra indersiden.
Eller simpelthen ikke kender forskel på anvendelsen af et køkken og et toilet/bad.

Så i stedet for at spekulere i "omlavning" og omkostninger kan du jo blot sk... i håndvasken i et af dine køkkener.  Fra nu af.

Annonce
Det er nu ikke ret meget du oplyser om projektet, og ikke mindst om du selv vil lave det hele eller hvad.
Mit bud er 20.000 til 300.000 og måske op til bondegården i Nordsjælland! , men det bliver du næppe meget klogere af.
Du er nødt til at beskrive ALT, før nogen tør komme med et fornuftigt bud.

Med venlig hilsen
ktm

 

Sitting bull
Det var da et flot og anvenlig svar til en ny bruger af lds

Ertmann
jeg håber da ikk du lader dig skramme væk fra dette forum.
jeg kan desværer ikk hjælpe dig
men håber da der er mere brug bar svar fra ander her på lds

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Rummet er ca. 15 m2.
som det er nu er det køkken med håndvask og afløb.
Dette kan vel genbruges i et kommende badeværelse?
derudover skal jeg have monteret faldstamme og våd membran, men skal der vådrumsmembran til alle tilslutninger, eller er det kun omkring bruser?

Kan så forstå at jeg også skal ligge nyt gulv da det skal have et fald mod afløbet.
Men såfremt alt skal laves af mig selv, hvad ville jeg så kunne forvente af udgifter i matrialle priser, selve møbler, toilet og bruser bliver bare silvan sæt.

Arbejdet skal udfører af mig selv, med hjælp af folk der ved NOGET mere om håndværk end jeg.

Rummet er ca. 15 m2.
som det er nu er det køkken med håndvask og afløb.
Dette kan vel genbruges i et kommende badeværelse?
derudover skal jeg have monteret faldstamme og våd membran, men skal der vådrumsmembran til alle tilslutninger, eller er det kun omkring bruser?

Kan så forstå at jeg også skal ligge nyt gulv da det skal have et fald mod afløbet.
Men såfremt alt skal laves af mig selv, hvad ville jeg så kunne forvente af udgifter i matrialle priser, selve møbler, toilet og bruser bliver bare silvan sæt.

Arbejdet skal udfører af mig selv, med hjælp af folk der ved NOGET mere om håndværk end jeg.

Gå på biblioteket og lån SBI200 - så kan du se alle krav der er til et vådrum.

Jeg har lavet et badeværelse på 1. sal som du beskriver. Uden vvs og el har det kostet ca. 50.000. Det er dog så med nyt støbt gulv på svalehaleplader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis