At holde dyr væk fra motorrummet?

Jeg har for anden gang på 3 uger fået bidt tændkabler over af et eller andet dyr (Det samme kabel er røget igen, så er ret sikker på det er dyr!)..
Det går hurtigt hen og bliver en lidt dyr fornøjelse, så tænkte på om der er noget man kan gøre for at holde dem væk?

Nogen ideer?

Mvh

Mark Herskind

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv været der, efter hvad mekanikerne siger er der stor forskel på hvilke bilmærker der er plaget. Vores VW Caravelle fik al støjisoleriing i motorrummet ødelagt og senest har jeg set angreb
på støjdæmpningsmaterialet i vores Saab 9-3.
Jeg fik at vide på værkstedet at der findes et produkt til at sprøjte på som skulle holde dyrene væk. Det plejer at være mår.
Så spørg i diverse autoudstyrsforretninger så tror jeg det lykkes at finde et brugbart produkt.
Har selv løst problemet ved at få lukket hullet til tagrummet hvor der tydeligvis også har været besøg.
Held og lykke med projektet

Bjarne

 

Tak for svaret..

Jeg har lige været forbi mit værksted og købe nye kabler, og købte samtidig en gå-væk-mår-spray af en art.. Det skulle gøre kablerne klistrede, så mårene ikke har lyst til dem.. Jeg krydser fingre for at det virker..

Jeg har boet samme sted i 3 år uden problemer, men nu er jeg som nævnt blevet "angrebet" 2 gange på 3 uger, så ved ikke om der er flyttet en mår ind i nabolaget eller hvad det er..

Men jeg kan da så fortælle, at på en Mazda 626 er det tændkabler der smager godt..

Mvh

Mark Herskind

Du kan bruge hjortetaksolie eller gå-væk-kat. Det er ikke bare mårer, men også mus og rotter der går i motorrummet. Hvis de to produkter går for meget i kabine-luften, kan man anvende lavendel-spray. Men husk på, det holder ikke længe!

 

Endelig ikke hjortetakolie, det stinker så du ikke kan være i bilen, det eneste jeg har prøvet der var var da jeg køret over et stinkdyr.
Mark Herskind<

Jeg kæmpede selv med problemet for et par måneder siden.. En ven fortalte mig at der fandtes en side der hedder maarfogger.dk, som opsatte nogle klude af en art, de steder i bilen der var ramt. De tilbyder garanti for virkningen, men problemet var løst efter de havde været forbi, så det blev aldrig aktuelt.. Jeg spurgte om de kunne sende produktet til mig i stedet for at de selv kom ud, og det sparede jeg da også lidt på. 

Pedersen

Spray moto rummet med silikone, det virker.

Fordelen er:

1. Gnaverne kan ikke lige dette.

2. El kabler mm. afviser fugt.

3. Det er billigt.

Hilsen Kjeld.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis