Støbning af betongulv

En lokal murer har afgivet tilbud på at støbe et betongulv på 3x5 meter. Jeg klargør selv med opretning, flamingo, rionet og gulvvarme. Der skal ca. bruges 1,5 m3 beton og  et slidlag. Han mener at det til den lille portion er for dyrt at få betonkanonen ud og derfor vil de blande på stedet. For denne opgave vil han tage 6000,- plus moms. Er ikke ekspert, men synes det lyder dyrt. Hvad siger I?

Grunden til at jeg ikke ville støbe selv var at jeg ikke gad at bakse med at få skidtet lige... Men til den pris er jeg fristet til at gøre forsøget. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da som en ok pris, og husk at håndværkerudgifter er fradragsberettiget.

Du kan jo prøve at få et tilbud fra en anden muremester....

mvh jens
jeg forstår ikke hvorfor de vil blande selv, det kan gøres billigere og bedre med beton fra fabrikken
og så slipper du osse for slidlaget, da det ikke burde være et problem at ligge betonen inden for et kussehår

hvad skal der ovenpå betongulvet??
Hvis han har beregnet ud fra at han vil ligge det af to omgange, altså klaplag og slidlag, så er prisen ikke helt ublu.

Men hvis gulvet skal være plant, altså uden fald. Så forstår jeg simpelthen ikke hvorfor han vil ligge det på den måde.

Jeg bruger altid flydebeton, når man kan teknikken, så kan det ligges mere lige, end hvis det var håndlagt.
2 mand, to timer også er det gulv lagt og slut slebet.

Mvh Thomas Hansen

Pga. et udtalt gniergen valgte jeg selv at støbe. 1500,- i materialer og forplejning af hjælper. Og det var jo ikke så svært som at få lige som man kan gå at bilde sig ind.
Annonce
Det er det nemlig ikke.

Men der er en væsentlig forskel på om der skal være KORREKT fald mod afløb.
Eller gulvet skal være vandret, plant og jævnt samt henligge i rettte højde!
Afløb er der ikke, så det skulle jeg ikke tage hensyn til. De andre tre kan jeg sætte flueben ved. Angående rette højde, tog jeg det ikke så nøje... Det skulle være indenfor et interval på 10 cm. Måske fordi jeg ikke bekymrede mig om det endte det i lige præcis den højde det skulle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis