isolering af skunk, dampspærre eller ej?

hej, jeg er ved at skal have isoleret mine skunke i mit 1½ plans hus. Det der skal isoleres er "gulvet" i skunkene mellem spærre osv. Jeg vil her gerne have brugt en granulat isolering da det er meget bedre at fylde ud med. Det gamle isolering var ødelagt (trykket fladt mm) og derfor taget op. Der var en eksisterne damp spærre der, den er også taget op fra gulvet.

Jeg har så haft nogle fag folk ude og se på det, og de siger at der ikke skal dampspærre på alle sammen pånær en, der siger et det er MEGET vigtigt. Det materiale der skal bruges er nok papiruld og det skulle være diffrianciel åben, og skulle kunne ånde, og derfor skulle dampspærre ikke være nødvendigt. Det er en kold skunk med ventilation skal det lige nævnes. Ham er siger der siger det skal på, siger at det står på en hjemme side der laver forskrifter om sådan noget (kan ikke huske den), og at det kun virker som dampspærrende når der er gibs omkring.'

så nu er jeg sku ret meget i tvil om hvad jeg skal gøre her? Håber i kan komme med nogle svar

tak på forhånd

har vedlagt en tegning af hvordan det ser ud. Det hvor der er rødt er der i dag dampspærre, og der hvor der er blå skal det nye ligges. den grønne er gulvet på første salen, hvor der også skal være isolering skud ind, for at give den bedst isolerings evene og støj isolerende mellem etagerne også
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er papiruld undlader du bare dampspærre. Papiruld er hygroskopisk og kan optage og afgive fugt, og ikke som rockwool eller glasuld.

http://www.lyrk.dk
gælder det også noget gulvet i min skunk er bagsiden af det profil luft jeg har i stuen, tænker bare at den varme der stiger op igennem loftet vil ramme på papirulden og vil det slet ikke kunne give problemer?
Nej, hvis der anvendes papiruld til formålet, er der ikke noget problem med manglende damspærre mod stueetagen heller.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis