linoleumsfliser uden click

Hej!
Er der nogen der ved hvor man kan købe linoleumsfliser uden klik ? Jeg har givet op på nettet.
Jeg bor i et gammelt sommerhus fra 1956. Det begynder snart at blive beboeligt. Har selv været med til at lægge trægulve.
Nu er jeg i gang med mit køkken, da jeg var ved at gå igennem gulvet. Ikke så underligt at jeg har haft det lidt koldt, der var slet ikke gulv under bænken/køkkenskabene og ikke overraskende lå bjælkerne og dansede rundt. Gamle rockwoolmåtter lå sjasket henover det bakkede og hjælpeløse betonlag. Jeg foreslog min fætter som ville hjælpe mig at undersøge Thermolit. Efter et døgn syntes han det var en god løsning. Vi fik fat i materialerne, men var dybt uenige om hvordan vi fik det i vatter. jeg syntes ike det var noget problem men fætter ville absolut ikke slå streger, har fået bekræftet at det er da sådan man gør så der blev lagt 2/3 kubik grus med øjemål, det gik også ok, indtil jeg forlod stedet  ovenpå Thermolit og til sidst gulvspånplader, der er blevet primet. Nu er problemet, at gulvet er ligeså skævt som Thorvald. Nu går det bare ned ad bakke en anden vej, dog godt 1 cm. Ved dørtrinet er der 0,5 til 1 cm. Altså er der ikke plads til gulv.fliser er der ikke plads til og plader vil klapre. Så derfor er jeg ude efter linoliemsfliser. Eller rive hele gulvet op igen. Men sagen er, at jeg glæder mig ikke til det. Kloge Åge har jeg sendt hjem til sin kat. Jeg håber I læser min lidt lange historie og kan hjælpe mig med et par gode råd.
Somani
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skulle brække det gulv op igen, og så få det lavet rigtigt fra starten, alt andet vil du bare gå og ærgre dig over i årevis.
Hej!

Tak for dit svar.
Jeg har brækket hele molevitten op og fjernet al gruset, så har jeg da gjort noget rigtigt. Jeg skal have bræddegulv på. Nu undersøger jeg og overvejer jeg at lægge strøer og om jeg skal droppe Thermisolen ud og bruge rockwool eller glasuld i stedet-omder ikke skal være luft forneden osv.

Dejlig sætning.
Hvis ikke du har et støbt underlag med en fugt spærre må du ikke bruge Rockwoll, så hold dig hellere til flamingoen og et gruslag under. Så må du indsætte stolpebærer til et par bjælker du kan lægge strøerne på.
Hej håndværker!

Tak for dit gode råd. Måske jeg har været lidt uklar men der er betonlag, det er bare skævt. rummet måler 2x3,55m. og der er et fald på ca.5 cm, indenfor dette fald går det op og ned.
Nåeh ikke mere, jamen så skulle du måske bare vænne dig til at synge den her når du er i køkkenet.
Sejle op ad åen, sejle nedad igen  Enhver sømand vil jo føle sig hjemme på sådan et gulv.
Hehe, ja den vil jeg synge, så optimisten kommer tilbage og " jeg forbeholder mig også retten til at lære noget nyt " tak for det.
Så nu er det bare derudad.

Mange tak for din vejledning. Jeg er dig meget taknemmelig.

Hilsen
Somani
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis