Anbefaling af rundsav

Hej,
Jeg står over for at skulle lave en del sokler til køkkenskabe samt skære loftpaneler. Så det skal helst være lige. Så er jeg kommet til den konklusion at jeg må have nyt grej - det må man jo ind i mellem.

Jeg vil gerne have en god rundsav, aller helst ville jeg have en dyksav med føreklinge, men budgettet er ikke helt til det. Så jeg vil gerne have nogle anbefalinger fra jer (eksperterne ).

Mine ønsker:
- God kvalitet
- Skal kunne vinkles til 45 grader
- Må gerne passe til en føreskinne, så man kan anskaffe sådan en tidligere

Da den er til eget forbrug (på hobby niveau), er det måske godt nok med en 18v batteriløsning.
Jeg er meget glad for mine andre Makita produkter, og har set mig varm på denne:
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-lxt-18-1451p.html (jeg har batterier der passer til).

Budgettet er ca 1500,-

(drømmen var denne en Makita SP6000 K1 - men den koster over 3000,-)

Men hvad siger alle de kloge hoveder herinde?

På forhånd tak.

// Mads

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv en Makita SP6000 dyksav, det er et herligt stykke værktøj.
Den er på tilbud hos XL til 2300 + moms, dyksav samt en føreskinne.

En rundsav kræver jo en del, så en batterimodel vil nok være lidt underlegen, til de lidt større saveopgaver.

Harald Nyborg har jo også en dyksav, jeg kender intet til den, men den er rimelig billig.
1298 kr incl en føreskinne...
http://www.harald-nyborg.dk/p22683/...5-m-skinne
SCHEPPACH DYKSAV CS55 M/SKINNEmvh jens
Du kunne jo også overveje at købe en brugt dyksav med skinne. Det burde kunne lade sig gøre for de 1500 kr +/-.
Der er f.eks. en Makita i Den Blå Avis til 2000 kr. Den må kunne trykkes lidt, og så rammer du næsten dit budget . En Festool burde også kunne findes til omtrent samme beløb, og sådan én ville jeg nok vælge.

Med venlig hilsen

Anders

Tak for input, nu har jeg været rundt og undersøge markedet, og jeg tror sgu lige jeg presser kassekreditten lidt og går all in. Det bliver en Makita SP6000 med skinne. Eller er der et bedre køb til prisen?

// Mads

Så skal du over i noget brugt, men det kan jo også være risekabelt.

En Festo vil der jo nok være en vis risiko for, har været brugt proff, og deraf har kørt ret så meget, med deraf følgende skavanker.

Men finder du en brugt skal du være kritisk og gennemgå for skavanker.
Og finder du en næsten ubrugt, ret så billigt, så vær sikker på der er org. købskvitering med.

mvh jens

Skrevet af je__ns på 03 maj 2012 11:21
Så skal du over i noget brugt, men det kan jo også være risekabelt.

En Festo vil der jo nok være en vis risiko for, har været brugt proff, og deraf har kørt ret så meget, med deraf følgende skavanker.

Men finder du en brugt skal du være kritisk og gennemgå for skavanker.
Og finder du en næsten ubrugt, ret så billigt, så vær sikker på der er org. købskvitering med.

mvh jens


ja, tak for rådet. Det er også det jeg overvejer. Den makita sp6000 i dba.dk, kan jeg få for 1700,- men den er over 3 år, så ingen garanti mere. 

Så det bliver nok denne pakke løsning: http://dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=46995
Det er i hvert fald en god pris, så vidt jeg kan se.

// Mads

Annonce
jeg har en festool dyksav kano maskine let og stille på og arbejder med til alle opgaver
den ville jeg gå efter hvis du vil går all in

vh kenneth
Skrevet af Solbakkevej på 05 maj 2012 19:57
jeg har en festool dyksav kano maskine let og stille på og arbejder med til alle opgaver
den ville jeg gå efter hvis du vil går all in

vh kenneth

Jeg har en Makita dyksav, den er også nem at stille på,og med trinløs hastighed mv.
Så er der antitilt der kan aktiveres, så saven ikke kan vippe ud af skinnen.

Mvh jens
det kan godt ske men festool er bare det bedre synes jeg og arbejde med og bruger men vær sin smag men har prøve makitaen og jeg kunne ikke li den men igen er det en smages sag

men makitas hånd rundsave er kano men dyk er det sku festools der virker
Sjovt jeg gik ud fra at en af de ting man betalte for med en festool var at den er uopslidelig hvis man passer på den.
Makitas anti tilt er rigtigt smart. jeg har godt kunne bruge det et par gange på min mafell. Hvilket er en sav i samme eller bedre kvalitet end en festool.
Når vi er oppe i den gode ende med hensyn til rundsave/dyksave, så skal de have savet helt ufatteligt meget for at de ikke er værd at købe brugt. Der er jo lejer i skidtet, så der skal ikke være noget slør at spore. Man skal i stedet kigge om den er blevet behandlet ordentligt, har fået tæsk, er skæv og om motoren lyder og lugter sund.
sav et par meter med den og se hvordan den saver.

Jacob
Jeg endte med en Makita SP 6000 - og har ikke fortrudt dette - hold da op, det er en fornøjelse at arbejde med den.

Tak for alle input!

// Mads

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis