Utæt samling ved køkken amatur

Jeg har lige skiftet vores køkkenvask og har i den forbindelse haft amaturet pillet af.

Det er nu monteret igen men jeg har svært ved af få det tæt i samlingen mellem flexslangen (der går op til amaturet)og det 1/2 tommer galv. rør der går via kugleventilen ned i gulvet. Der lægger sig hele tiden en lille "ring" af vand på omløberen. Men så bliver det heller ikke til mere...... (den drypper ikke).
Før jeg monterede det igen, rensede jeg gevind i 1/2 tommer røret med stålbørste og der er brugt pakgarn og salve. I omløberen til flexslangen skiftede jeg pakning til en ny fiberskive.

Men der lægger sig stadig en lille ring af vand på omløberen. Når jeg tørrer det af kommer det igen efter et par minutter.

Hvad er der galt ???? (jeg mener ikke omløberen skal "vold" strammes... )
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lars p på 30 apr 2012 19:32
Jeg har lige skiftet vores køkkenvask og har i den forbindelse haft amaturet pillet af.

Det er nu monteret igen men jeg har svært ved af få det tæt i samlingen mellem flexslangen (der går op til amaturet)og det 1/2 tommer galv. rør der går via kugleventilen ned i gulvet. Der lægger sig hele tiden en lille "ring" af vand på omløberen. Men så bliver det heller ikke til mere...... (den drypper ikke).
Før jeg monterede det igen, rensede jeg gevind i 1/2 tommer røret med stålbørste og der er brugt pakgarn og salve. I omløberen til flexslangen skiftede jeg pakning til en ny fiberskive.

Men der lægger sig stadig en lille ring af vand på omløberen. Når jeg tørrer det af kommer det igen efter et par minutter.

Hvad er der galt ???? (jeg mener ikke omløberen skal "vold" strammes... )

Har jeg forstået dig rigtigt, når jeg tror at du har pakket det gevind, som du skruer omløberen fast på? Normalt skal det ikke pakkes med pakgarn og salve eller teflon tape. Den fiberskive, du har mellem ½" røret og omløberen skulle gerne tætne overgangen.

fase
har du lagt pakgarnet på i omløbs retningen så du ikke skruer det af, år du skruer det sammen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis