Køb af nye vinduer, hvilket mærke foretrækker I?

Det er jo en jungle at finde rundt i de forskellige mærker indenfor vinduer, ligesom med så mange andre ting.

Jeg har hørt følgende;
Kpk-vinduer, ok kvalitet siger nogen, andre noget lort.

Outline vinduer, ok kvalitet (skulle hvis også være samme producent som kpk).

Cetonia, nogen siger de er meget bedre end kpk, passer det virkelig?

Hvad foretrækker I?
(tænker både på pris og kvalitet)

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel an på hvilken type vinduer det er (træ/plastic/alu/...), og om det er loftvinduer, mærkelige former efter særlige mål, sprossede vinduer, eller noget helt andet... 
Det er selvfølgelig rigtig, min fejl :-)

Der er her tale om træ/alu. vinduer. Udskiftning af vinduer på et helt hus. Ingen loftvinduer, kun alm. enerigi rigtige vinduer. 
Jeg har lige købt Træ 24 stk vinduer og 2 stk terrassedøre  fra Danske vinduer, til hele huset. Er gået i gang med udskiftningen, og indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med deres service og kvaliteten.
Syntes også de holder nogle fornuftige priser.
Man skal nok holde sig for øje at der i en vis grad (sikkert med undtagelser) er sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Hvis det er trævinduer, skal du sørge for at det er kernetræ.

Alu: Sørg for at der ikke er kuldebroer, for ellers får du skimmelsvamp indvendigt.

Når det så er sagt, så har jeg selv udskiftet næsten alle vores Dannebrogsvinduer, samt 2 yderdøre via Jysk Vindueskompagni (jvk.dk). Det er alt sammen i træ, og vi har egentlig været ret godt tilfredse med kvaliteten.

Har hørt at det er en god idé at købe vinduerne gennem den lokale trælast for de ved hvad de snakker om (?!). Ved dog ikke om det argument holder, men du er det i hvert fald givet videre.
Jeg holder mig til træ/alu, så vi undgår at skulle male vinduer/vedligeholde dem. Jeg gider sgu ikke at male vinduer når der er gået nogle år...

Jeg ved så godt at prisen er ca. 25% dyrere når vi snakker træ/alu kontra træ...

Jeg har også selv hørt at det kan være en god ide at købe igennem en tømrer, og de vælger ofte kpk-vinduer. Og dem der ikke kan få gode tilbud på kpk, ja de siger sjovt nok at kpk er noget lort. Det er der jeg først bliver total forvirret...! 
Annonce
Jeg holder mig til træ/alu, så vi undgår at skulle male vinduer/vedligeholde dem. Jeg gider sgu ikke at male vinduer når der er gået nogle år...

Som nævnt så mange gange her inde, så findes vedligeholdelsesfri vinduer ikke. Men rene trævinduer kan man vedligeholde - det er noget vanskeligere med alu, hvor man er nødt til at skifte/ny-lakere dem, når de har fået den mindste skræmme.
Men igen, livet bliver noget nemmere med træ/alu.
KPK og Outline bliver ikke produceret samme sted, de har intet med hinanden at gøre. Begge mærker er rigtig gode vinduer til en fornuftig pris, jeg har dog mest erfaring med KPK. Cetonia har jeg trods mange år i branchen, aldrig hørt om før. Hvis det skal være trævinduer så gå efter KPK Vinduer

http://www.lyrk.dk
Hvad så når vi snakker om træ/alu?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også