motor til LM16

Hej min KORSØR motor er blevet træt, den køre såmen fint når først den er igang, men går den så istå ja så må jeg ty til min EL motor for at komme ind. SEM magneten er problemet tror jeg den tænder ikke hele tiden.
nu er mit spørgsmål så jeg har fundet en DEUTZ 10,5 HK er der nogen der ved om den kan monteres i min Båd.

<p>campisten</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes du skal beholde din fine gamle Kosør motor, og så få repareret din magnet.
Det bliver altid meget mere omfattende at skifte motor end man lige regner med, og nok væsentligt dyere. Det er jo ikke bare motoren du skal skifte du skal også have en anden propel der passer til den nye motor.
Du har vel prøvet at skifte tændkabel og tændrørshætte, de bliver også trætte efter hånden.
hej håndværker
det vil jeg også helst, har bare ikke rigtigt forstand på den magnet den vil ikke give gnist hele tiden jeg har sendt den hen til en ældre herre som roder med sådan noget så må jeg jo se om den kommer til at virke, har du en ide til hvad der kan være ivejen.
på forhånd tak.

<p>campisten</p>
Så vidt jeg har forstået det kan en sådan gammeldags magnet godt miste noget af sin magnetisme efterhånden, så er der noget om at en sådan også kan "trækkes" op igen. Du kender sikkert princippet med at trække en nål hen over en magnet når du så lægger den på et glat stykke papir vil den efter kort tid lægge sig Nord / Syd. som en kompas nål.
ja det også det jeg har læst og hørt, så nu venter jeg lige på om han kan få den til at virke og hele
tiden for så overlever motoren også i min båd.

<p>campisten</p>
Jo men du ved nok også at sådan en fin gammel motor, skal man snakke lidt med og have en form for kærligheds forhold til, sådan pudse nusse
For udenfor stående virker det det sygt, men der er altså noget om snakken
Annonce
Min ex-svigerfar fik en ny Yanmar 16 hk i deres monark 25.. Motoren kostede vist omkring 28.000 men da alt var overstået og sejlklar stod det hele i lidt over 60.000 kr..

Så hvis ikke motoren er tæret væk, kan man renoverer meget for de penge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det var også den besked jeg fik på Masnedø, da jeg spurgte på indstalation af en ny motor. Læg prisen på motoren + 1,5 gange oven i, så har du hvad det koster at skifte til en ny motor.
Det værste var at de året efter solgte den for 25.000

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 01 maj 2012 11:04
Det værste var at de året efter solgte den for 25.000
Nu skriver du jo også Exsvigerfar, det siger vel rigeligt

Hej til jer alle

De fleste problemer med tændings magneter af alle fabrikater stammer fra FUGT inde i magnethuset.

Som regel kan problemet fjernes ved at pille nogle dæksler af og tørre magneten, ved laveste temperatur,som jeres ovn kan indstilles til - gerne varmluft.

Det er yderst sjællent at en sådan magnet "taber" magnetiseringen - har gennem mine mange år i faget ikke set nogle magneter hvor det var det der var fejlen !

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis