motor til LM16

Hej min KORSØR motor er blevet træt, den køre såmen fint når først den er igang, men går den så istå ja så må jeg ty til min EL motor for at komme ind. SEM magneten er problemet tror jeg den tænder ikke hele tiden.
nu er mit spørgsmål så jeg har fundet en DEUTZ 10,5 HK er der nogen der ved om den kan monteres i min Båd.

<p>campisten</p>
Hej min KORSØR motor er blevet træt, den køre... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tjaaa fugt eller ej de gamle magneter taber på en elller anden måde pusten - jeg har i forb. med mit arb som marinemekker set mange af de gamle magnettændinger.... og har også sendt en del afsted til profi rep. med skiftende held som regel holdt det et kort stykke tid og så er den gal igen ----------- det nemmeste er at pille spolen ud og lade platinerne styre en ekstern tændspole, men det er hårdt ved platiner - en anden mulighed er at finde et tændingsmodul fra en huggerbil (et fordmodul er relativt simpelt) og igen lade platinen styre dette.... en tredje mulighed som jeg selv har lavet på en marstal 5hk en komplet elektronisk tænding med en optokobler som styrer et tændingsmodul og en kraftig tændspole - den gamle magnet er derved smidt ud af båden og kommer IKKE i igen - det er så effektivt at motoren kan startes bare ved at dreje på svinghjulet med hånden så starter den og efter den sidste vinter starter den bare ved første forsøg efter søsætning og kører bare rigtig godt uden så meget som en forkert lyd --- så det virker bare

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis