Rundsavs klinge

Hej..

Jeg står og skal bruge en klinge til en stationær bordrundsav med en skærebredde på 0,023" eller 0,5842 mm.
Er der nogle der ved om det er noget der er til at få her hjemme og hvad prisen på disse er?
Klingen skal bruges til at skære slidser til båndene på et bas gribebræt. Jeg har fundet en klinge ved stewmac.com til knap 500 kr, men kender jeg det kære Post DK så kommer der mindst 300 kr oveni i gebyrer og moms.

Klingen kan ses her:
http://www.stewmac.com/shop/Tools/S...Blade.html

 M.v.h.

Jacob Dam

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kan bruge en kærvfræser? (er beregnet til metal)
Den her er dog kun ø100mm og med en bredde på 0,6mm
http://www.ph-v.dk/shop/kaervfraese...4852p.html

De findes også i større diameter, og med en bredde på 0,5mm
Prøv evt. her søg under fræseværktøj, men send en mail til dem, så finder de nok noget du kan bruge.
www.net2l.dk

En ny og skarp kærvfræser kan godt bruges i træ, især hvis du ikke skal skære så dybt.

mvh jens
Jeg skal ikke mere end 2-3 mm ind i træet, men det er egetræ som jo er hårdttræ.

Men kan en kærvfræser sættes på en bordsav? Og vil de give et pænt snit?

 M.v.h.

Jacob Dam

du kan spøre instrument bygger hvor de køber gribebrædtsklinge.
til bordrundsaven.

og netop at båndende skal bankes i med stram løbepas.
og lim. der med at klingens brede der har stor betydning.!
Der bruges ikke lim ved indlæg af bånd, det er sprækken i træet der skæres i en mindre bredde end båndet og dermed holder på båndet når dette trykkes/bankes i.

En indstrumentbygger har nok ikke noget problem i af smide de 1000 kr en klinge fra stewmac.com kommer op på da de laver flere guitarer/basser og hurtigt tjener pengene hjem. Jeg skal dog kun lave til mig selv, og derfor bliver en klinge til 1000 hurtigt overkill.

 M.v.h.

Jacob Dam

Jeg kom lige i tanke om jeg før, har brugt kærvfræsere i min dyksav, til at skære nogle tynde plastbelagte metalplader med.
Centerhullet i kærvfræsere er ofte ø22mm, så det krævede en lille redutionsring, at få det ned i ø20mm, som passer til saven...
Jeg havde en helt ny ø80 og 1 mm bred kærvfræser liggende.
Bøgetræ var lige det der var forhåndenværende, men det skar den fint i...
I må bære over med de lidt dårlige, mobiltelefonbilleder...
mvh jens

Her "indgangssiden" der er skåren 15mm i dybden. (på frihånd uden føreskinne)

Her "udgangssiden" næsten ingen grater.

Fint helt glat snitflade.


Annonce
Tusind tak for dette udførlige svar.
Udgangs snittet er egentlig lidt ligemeget idet mit stykke træ bliver i overdimensioner for senere tilpasning.
Som tidligere nævnt skal jeg ikke mere end 2-3 mm ind i træet så det ser ikke ud til at blive noget problem.
Centerhullet kan man jo altid lave større ved at bore det op eller mindre med nogle fittings.
Jeg vil fluks sende en mail til net2l for at høre om de har noget på lager jeg kan bruge.
Skal se om jeg kan huske at uploade lidt billeder når jeg er færdig med projektet.

 M.v.h.

Jacob Dam

jakopdam.

jeg håber at de kærvfræsserklingen i den bredde du skal bruge.

ja forskelige skruer har også forskelige kærv bredde
men så er det bare om de har den bredde mål
som der står i trådens start.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis