Pivende hjul

Baghjulet på min gamle cykel piver når jeg træder i pedalerne. Særligt i 1. gear. Alle kan høre når jeg kommer kørende.
Jeg har prøvet at sprøjte olie ind i alle revner.

Hvordan smøres det rigtigt?

Baghjulet på min gamle cykel piver når jeg træder... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
universalolie

universal olie.

kan den også smøre en manuelt kødhakker.!!!
Prøv at se om dine konus i begge sider er løse ! prøv at se om det er det der er prøblemet for det er noget du skal have lavet så hurtigt som muligt ! enden du øgelægger dit baghjul ? nye baghjul koster fra så hvidt jeg husker omkring 1200,00 Kr. i biltema !
hilsen kim holm
olie i nav er en super dårlig ide, da det ødelægge fedts bæreevne. så vand og snavs letter kan komme ind i navet og ødelægge det
Ja, dengang kunne jeg ikke skille det ad. Men løsningen med olie har da holdt i 1½ år nu. Næste gang bruger jeg rigtig fedt.

Annonce
interessant!! har du kørt i alt slags vejr? husk kun at skille den ad fra bremsearmes siden,
Har kørt hele vinteren uden at røre den. Så den var godt tiltrængt da jeg gav den en odenlig omgang for en måneds tid siden. Burde gøre det oftere om vinteren, men man er vel doven

hvor mange gear har du ? 3 gear topedo/ srem ?  Så skal du tage gearkæden af ( husk at se godt efter hvad indstilling på gearkæden var ? ) og skruge kæden af og smøre den med symaskine olie ! og bagefter samle det igen og hvis det ikke lige virker vil jeg anbefale at du inden snakker med en der kan hjælpe dig med det eller du tager til en cykelsmæd ! hilsen fra kim holm.
symaskine olie.! jeg bruger motor olie i "smørkande" fra kabi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis