Tilslutning af ny induktions kogeplade

Hejsa

Jeg har netop anskaffet mig en ny induktionskogeplade, da den gamle brændte af.

Kan jeg evt. selv tilslutte den?

Jeg har vedhæftet et billedet med de ledninger der var tilsluttet den gamle og hvor man også kan se instruktioner på den nye plade med hvordan den skal tilsluttes.
Hvis jeg selv kan gøre det ud fra det, vil der så ikke være en venlig sjæl der kan forklare hvilken ledning der skal hvorhen?

Mvh
Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige tage et bedre billed, det er ikke så nemt at se hvad der står.
hvor skal den have strøm fra? En alm. stikkontakt, eller et konfur udtag? 1 eller 2 faser? Tag et billed af der hvor den skal sættes til, så minimere du risikoen for at få et forkert svar.
Ja jeg kan godt se at billede er noget gnidret.
Håber disse 2 billeder er mere brugbare

Det ene viser som sagt tegningen bagpå kogepladen, mens det andet viser de ledninger der har været brugt på den gamle kogeplade. 2 sorte, 1 lysblå, 1 mørkeblå og 1 gul/grøn. Jeg vil tro der er 2 faser, men er nok nødt til at få fingre i en polsøger for at afklare dette?

Mvh
Thomas
Billederne er ikke meget bedre kun lidt. Det er svært at se betegnelseren på komfuret. Nå men til sagen, jeg tror dit komfur er beregnet til 2 faser, nul og jord. L1-1 er en fase, L2-2 er en fase, nul/lyseblå tilsluttes N-4 og jord grøn/gul til klemmen mærket jordtegnet. Dit kabel indeholder tilsyneladende 3F0J. Den lyseblå kunne godt være nullen (check det) gul/grøn skal være jord og de tre andre er så faser, hvoraf du sandsynligvis kun skal bruge de to.

fase
Tak for svaret! billederne så ellers skarpe ud da jeg uploadede dem, men ja de blir jo nedskaleret en del

Der var kun 2 faser (sorte), så har tilsluttet det ud for det du og tegningen sagde og det spiller nu

Tak for input.

Mvh
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis