Solceller - Gør det selv

Jeg har netop købt et hus på små 180kvm med elvarme. Jeg har planer om at få 1-2 varmepumper op også smide noget solcelle på taget. Mht. varmepumper er jeg blevet anbefalet Gidex og overvejer at bruge dem kun til varmepumpe delen (luft til luft).

Jeg er ikke interesseret i jordvarme da jeg ikke gider trække rør rundt i hele huset der er i 1½plan. 

Derudover vil jeg gerne have sol på taget. Jeg er klar over netto-ordningen på de 6kw og når jeg kommer over 6mw årligt får jeg kun 60øre pr kw. 

Jeg har overvejet at hoppe det fordyrende mellemled over og købe et solcelleanlæg direkte i tyskland også få en dansk montør til at sætte det op, hvor jeg hjælper til. 

Et eks. kan være det her 
Solcelle anlæg e-bay 

Måske er anlægget lige stort nok men planen er det ser ud til jeg for 100.000 kroner kan få billigere anlæg med produktgaranti. 

Hvad bør jeg være opmærksom på , er der nogle faldgrupper ? Nogle der har erfaringer for at hoppe det fordyrende Danske mellemled over?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eksemplet er måske ret dårligt med polykrystallinske celler og ikke mono. Måske er e-bay ikke det bedste sted at handle sådan noget?

Jeg ved ikke ret meget om solceller ud over at det er et spændende projekt, lad os da endelig høre hvordan den ender.
Men jeg ved da en del om varmepumper, og en ting der måske er værd og overveje er IKKE og vælge Gidex. Da produktet kommer til at hedde Toshiba, som de har eneforhandling af. Så set iforhold til fremtiden så er du afhængig af det ene firma til service og de sætter selv prisen på reservedele.
Hvilket firma vil du/I så vælge til varmepumper? Jeg bor i Køge området!

Jeg kan godt se det at vælge et firma der har flere modeller kan være en fordel!
Hvilket firma vil du/I så vælge til varmepumper? Jeg bor i Køge området!

Jeg kan godt se det at vælge et firma der har flere modeller kan være en fordel!
Jeg vil i pricippet ikke anbefale et bestemt firma. Hellere et produkt, hvis man går efter kvalitets produkter om Mitsubishi HI, Daikin, Sanyo så kan de fleste firmaer installere og skaffe reservedele. Det stiller dig bedre som forbruger
Hvordan gik det med alarmen, fandt du noget du kunne bruge?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis