NY-Byg _ Opvarmning med PilleFyr og Brændeovn m. gris?

Hej. Jeg skal til og bygge hus indenfor et års tid og Grunden er ikke tilkoblet Fjernvarme. ( Ligger lidt udenfor Esbjerg). 

Jeg har så fundet frem til jeg heller vil invistere i noget opvarmingsanlæg selv end at bruge 53.000kr på at komme på fjernvarme.

Det jeg kan se er nemmest er en pillefyr med Aut. start. Men nu kan jeg få gratis træ gennem arbejde, så kom frem til at det ville være smart med en Brændeovn med Vandtank (gris). 

Så er der nogle der har erfaringer med et komplet system med pillefyr og brændeovn med gris. Planen er at jeg vil fyre i brændeovn så tit jeg gider og så skal Pillefyr klar når jeg ikke bruger brændeovn.

Nogle råd, tips, erfaringer? Er det den beste løsning ?

Kvalitet eller ingenting.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har selv bygget nyt hus i 2009. Jeg valgte at bygge lavenergi og søge om dispensation for tilslutningspligten til fjernvarme så vi kunne få jordvarme - Det dur bare.
Vi er 2 voksne og 4 børn, vi har 280m2 beboelse samt 70 m2 opvarmet garage, og vores forbrug ligger på ca 4000 kWh til både varmt vand og opvarmning. Det kan vist ikke gøres meget billigere, og så skal man ikke røre en finger!
Det er et 9KW anlæg fra Dansk Varmepumpe Industri som kostede 120000kr incl nedgravning og tilslutning.

Med hensyn til den løsning du nævner, så må jeg erkende at jeg ikke ved nok til at udtale mig, jeg synes bare du skulle have et ekstra forslag.

Venlig Hilsen
Steffen
K2 KOMPOSIT aps
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis