hvad vægter i højest når i skal købe solceller

Hejsa !
Jeg har altid fået go hjælp herinde til mine projekter og håber ikke i anser dette for en reklame.


Jeg er begyndt at sælge og montere solceller, og konkurrencen er hård, der er virkelig mange om budet, og bilka har ikke gjort det lettere..

Jeg er lidt itvivl om hvordan jeg skal samensætte mine "pakker" og vil høre hvad i vægter højest.

Alt godt koster jo altid mere, så det et spil mellem kvalitet og pris.

Vil man betale for kvalitets solceller frem for kina produkter ?
Vil du betale mere hvis garantien på fx vekselretteren er længere.. og hvor lang 5-10 -15 eller 20 år
Skal det være Mærkevare som Danfoss og SMA hvis bare garantien er go ?
Er udsende vigtig ? eller er du ligeglad om de er grå, blå  eller sorte !

Hvad går du op i når du kigger på solceller !! hvordan vil DU have det !
Vil du betale 5-10000 kr mere for bedre garanti og produkter.

Venlig hilsen
Jacob

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg stod og skulle anskaffe et solcelleanlæg, ville jeg opveje pris og kvalitet, mod hverandre.
Men mærkevare vil da vægte mere end noget noname.
Så vil jeg få tilbud på en komplet instalation, fra 3 forskellige firmaer, og sammenholde pris og garantier.
Jeg vil vælge lokale firmaer.

Dog vil jeg vente et år eller to, for priserne er jo stærkt faldende.

mvh jens
Garantien vil nok ikke betyde det store hvis man køber fra et mindre firma, lige netop solceller firmaer myldre frem alle steder og de fleste er der ikke om 3-4 år, og hvad er garantien så værd? lige på det punkt er man nok bedre stillet med Bilka eller Xl byg.

Må være ærlig og sige at efter Bilka er kommet på banen, bliver det nok svært at tjene penge på solceller så man kan leve af det, medmindre man kan sælge billigere end bilka og stadig få profit, men det er nok mest der problemet ligger.

I mit tilfælde er det sådan at garantien er dækket af det store tyske firma der laver scellerne, så man ikke skal bekymrer sig om jeg er der til næste år, men jeg skal betale for den garanti jeg vil sælge... så jeg er meget intresseret i om man vil betale mere for en længere garanti, og hvor lang den skal være.. det primært vekselretterne.. da solceller allerede har meget lang garanti og næsten er ens fra mærke til mærke..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej

Hvis jeg skulle vælge solceller ville udseendet helt klart betyde meget. Det er en meget stor del af et hus´s udseende som bliver ændret ved at dække en stor del af taget med solceller.
Jeg har desværre set en del af de mindre heldige løsninger hvor solcellerne enten ikke sidder symmetrisk på huset, eller bare skriger langt væk at de ikke passer til huset - eller begge dele.
Jeg ville helt klart vælge efter kvaliteten på solcellerne - udseendet samt den håndværksmæssige udførsel.
Med hensyn til garantien på converteren, hvorfor laver du så ikke bare det som tilkøbspakker, som man kan vælge hvis man ønsker mere end det købeloven indeholder. Så får du også en chance for at komme så langt ned i grundprisen på solcellerne, at du måske nemmere kan konkurrere på prisen.


Lige et tillægs spørgsmål: Jeg har fladt tag, og overvejer solceller, men de skal ikke kunne ses fra jorden. Findes der smallere paneler som nemmere kan "skjules" på et fladt tag via den lavere installationshøjde?

Vh Steffen
K2 KOMPOSIT aps
okay ja vekselrettere er jo nok der garantien betyder mest, problemet er jo nok at folk ikke bekymre sig ret meget om ting der ligger mere en 5-10 år ude i tiden, 10 års garanti er jo fint, men tror ikke folk vil betale mere for det, jo måske men ikke ret meget. men hvis det er en mulighed at vælge hvor lang garanti man vil have er det altid godt, folk vil altid gerne have muligheder, og det er nok også det sted man kan skille sig ud fra mængden, netop fordi steder som bilka altid sælger et standard produkt.

tyndfilms solceller er også en mulighed, de kræver en større flade da de er mindre effektive, men de koster vist tilsvarende mindre, og efter hvad jeg læser producere vist rent mere i dårligere vinkler i forhold til almindelige solcellepaneler, og der er jo trods alt mange danskere som ikke lige har et sydvendt tag i 30-45 grader vinkel.

og skal man være rigtig fremsynet, så skal man nok også tænke på muligheden for solceller på bygningssider, ja 90 grader er skidt for solceller, men på et tidspunkt bliver solceller nok så billige, så det kan betale sig at lave flere serier, både på taget, og på siden af garagen mod syd, osv, solceller koster næsten intet at fremstille i f.eks kina/indien hvor lønnen er lav, så det ville ikke undre mig at vi om 3-5 år kan købe tyndfilmssolceller til 100-200 kr. pr. kvm. også er det 90 grader på sydsider jo rent faktisk en god forretning.

nettomåler ordningen holder så længe den danske statskasse ikke mister "for" mange penge i strømafgifter og moms, hvis "for" mange danskere sætter solcelleanlæg op og den til den tid værende regering kan se at de mister mia af kr. i afgifter og moms om året, så indføre de en transport afgift, og med tiden bliver den større, lige indtil det stort set ikke kan betale sig at lave strømmen selv.

man er kun "herre i eget hus" når man producere og bruger den strøm man producere selv, det er den eneste ting man kan være sikker på.. nettomåler ordningen er ikke sikker...

men for at gøre en lang historie kort, skil dig ud fra mængden, tilbyd det de andre ikke gør, mens du samtidig tilbyder det samme som de andre..

Jeg har tænkt tanken med at vælge længere garanti mod betaling, men syntes det minder om disse elektronik forsikringer fona osv. prøver at sælge.. men hvis jeg ligger det ærligt og åbent ud at jeg ikke tjener på disse forsikringer men blot tilbyder dem, kunne det være en mulighed.. den vil jeg overveje !

ang. solceller på fladt garage tag, så er det som pizzabageren skriver tyndfilms solceller. De er mere effektiv ved dårlige sol forhold, og kan derfor også ligge mere ned. De står faktisk løst på taget, så man ikke skal bryde gemmen tagpappen. De er konstruerede så vinden trykker dem ned istede for at løfte dem op.

Jeg har tit tænkt på hvornår regeringen stopper netto-ordningen eller laver en afgift på egen-proudceret el så hele lortet er spild af penge.. Jeg frygter denne dag men håber de kan se ideen i at vi laver el til fabrikker m.m om dagen og får det igen om aften, og altså skåner milijøet, og vi ikke skal straffes for det..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis