Opsætning af vask i bryggers

Hej,

I vores bryggers er der ved naturgasfyret trukket vand og lavet afløb til vaskemaskinen og til brugsvand til opvarmning af brugsvand. Så det er altså nemt at komme til både koldt og varmt vand samt et afløb. Derfor vil vi gerne have sat en vask op ved siden af vaskemaskinen.

Fra vasken og hen til rørene er der max en meter. Så jeg tænker at det let kan laves med nogle flexible slanger. Et par spørgsmål:

1
Rørene til brugsvand er nogle pex-slanger som jeg jo skal have sat en form for T-stykke på så jeg kan tilslutte et armatur til vasken. Kan/må jeg selv sætte det på? Eller er det en vvs'er job.

2
Kan jeg lade en pex-slange til brugsvand hænge løst hen til vasken eller er det mest rigtige at sætte dem fast med nogle rørholdere langs væggen? Som sagt er der max 1 meter.

3
Hvis en vvs'er kommer og sætter et par T-stykker på varmt og koldt vand og sætter en ballofix/kugleventil kan jeg vel selv tilslutte dem fra armaturet til ballofixen med xxx? Ja hvad skal jeg trække? Pex-rør?

4
Mht. afløbet har jeg set at man kan få nogle flexible afløbsslanger. Men de er kun en meter og det er knebent nok i det hele. Så er det mest rigtige at sætte nogle rør langs væggen så de får det rigtige fald hen mod afløbet hvor vaskemaskinen også er tilsluttet?

Håber I forstår mine spørgsmål og kan give lidt input :-)

Kasper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu spørger du jo selv, nej man må ikke selv lave vvs, når det er brugsvand.
Men sætter din vvs'er et par balofixer op, må du gerne montere vandhanen selv.

Det bedste til afløbet er glat rør, om du selv må montere dem ved jeg ikke...

Men ovenstående er jo nok, ofte noget gds'ere selv roder med

mvh jens
Hej igen,

Jeg har fået en vvs'er til at lave et tee-stykke og en ballofix til det varmevand. Så gds'erjeg nok resten.
Tak for info :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis