Udskiftning af døre i sommerhus

Hej,

Har fået et tilbud på tre døre, 1 dobbelt terassedør og to halvdøre til ca. kr. 20.000,- Når jeg ser på tilbuddet, så synes jeg at det er dyrt når de så oveni forlanger kr. 6.000 for montering. Er det mig der er helt galt på den når jeg synes at det er dyrt?

Hvor svært er det for en ret fingernem selv at montere de døre? Har selv lavet køkken fra bunden incl. udskiftning af gulv, så min holdning er lidt "hvor svært kan det være".

/Inger

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke noget om størrelser osv. Men 10.000 for en dobbeltdør og 5.000 for en enkelt lyder ikke specielt dyrt. Hvilken producent er de fra?

Montering kan du sandsynligvis godt klare selv. Det er ikke så vanskeligt, hvis man er lidt omhyggelig. Om 6.000 er dyrt for montering ved jeg ikke. Men et par mand i en dag + kørsel løber nu alligevel hurtigt op.
Er priserne incl. moms?

Hvis ja så er der 4800 kr. svarende til ca. 12 arbejdstimer.

Men når du iøvrigt ikke fortæller noget om hustype eller om de gamle vinduer også skal udtages osv.
Så er det jo ikke nemt at give et fornuftigt svar!
Hej,

Jo, priserne er incl. moms. Det er et gammelt bjælkehus og monteringsprinsen indeholder også bortskafning af de gamle døre.

Størrelserne er flg.:

1. halvdør: H: 179,9 cm, B: 78 cm
2. halvdør: H: 185,5 cm, B: 79 cm
3. dobbelt terassedør: H: 193 cm, B: 140,8 cm

Jeg er egentlig ikke så meget i tvivl om at det kan være en ok monteringspris, men jeg synes alligevel at ca. 1/3 af dørprisen er meget at give for monteringen. Det er derfor jeg overvejer at gøre det selv. Findes der nogen gode vejledninger/er der specielle ting, jeg skal være opmærksom på? Er det nok at sørge for at det er i lod og holde det med kiler og så skrue den fast - elelr er der flere detaljer i det end jeg er opmærksom på?

På forhånd tak.

/Inger

Jeg syntes nu prisen er helt rimelig, både for døre og montering - tænk hvor meget arbejde det endeligt er !
D kan jo trække det fra i skat, så er du nede på 4000 kr for monteringen :-)

Ang montering, så start med at pille døren af karmen.
Sæt karmen fast i hængselsiden med karm-skruer, selvfølgelig i lod og vatter. husk at tjek bunden er i vatter.
hæng døren på igen, og juster karmen, med kiler, så den åbner og lukker fint og så vidt muligt i lod og vatter.
Skru den fast med 4 karmskruer.
husk at isolere sprækken imellem dør og væg, inden du fuger og laver geragt m.m

Ov-... du skal lige huske at pille den gamle dør ud først :-p

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 timer pr. element, incl bortskaffelse lyder nu meget rimeligt.

Og du kan jo bare købe nogle andre døre, til f.eks. 30.000 kr, INCL. MOMS. Så udgør monteringen kun 1/6. >)

Trække det fra i skat!!!
Ja, har vi det ikke bar' dejligt her i DK?
Vedligeholdelse af privatejet sommerhus - med skattefradrag!
For hver eneste skattefradrag der gives sættes skatten tilsvarende op.
Annonce
Det lyder som en ude mærket pris du har fået. Sitting Bulls forslag tror jeg dog ikke du får din tømrer med på. Hvis jeg ikke får lov at tjene på at levere vinduer og døre , og kunden selv køber. Monterer jeg det som regel på timeløn. Fortjenesten på døre og vinduer er en del af arbejdslønnen.

http://www.lyrk.dk
Hej alle,

Tak for alt det gode input - specielt det med skatten havde jeg ikke tænkt på - og det bliver nok afgørende for at jeg også tager monteringen med :-)

God weekend allesammen

/Inger

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis