Støbe gulv - "støbekassetæthed"

Hej,

Jeg er godt i gange med mit værkstedsprojekt - og prøver endnu engang om jeg kan få løst en udfordring herinde Den kollektive intelligens herinde er jo enorm

Kort sagt jeg har (læs: havde) hele tiden planlagt at gulvet skulle bestå af gulvisolering, stabilgrus og betonfliser - men er kommet lidt i tvivl nu Jeg er lidt fristet til at støbe gulvet (da jeg har fundet nogle fede klinker jeg kan smide på senere).

Problemet er nu - jeg har allerede sat sokkelplader ned osv - så kan ikke rigtig lave en støbekasse. Ligeledes har jeg isoleret kanterne (under bundremmen ud mod cembrit plan pladerne jeg bruger til sokkelplader. Reelt bør det jo være tæt - hvis jeg blot får hældt 10cm viberingsfri beton ud over - men er det også det? Der er jo et lille mellemrum mellem nogle af sokkelpladerne - har overvejet blot at smide lidt silikonefuge eller lign. således de er tætte - men er det godt nok? Der kommer jo ikke meget tryk på (da det meste af betonen jo ikke kommer igennem de små revner i isoleringen.

Kan det lade sig gøre? Eller er der noget jeg overser?

/Johan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må indrømme jeg ikke helt har fanget din konstruktion og dens opbygning...
Måske du kuynne snuppe nogle billeder og lægge ind på indlæget.. det vil sikkert forklare en hel del :-)

MVH Njord

MVH Njord
Billederne forklarer jo en hel del om opbygningen.

Hele din trækonstruktion står på søjlesko og gulvet bliver derfor en selvstændig enhed der blot ligger under din bundrem.

Uden at være fagmand ser jeg ikke noget problem i at du vælger et støbt gulv.
Det vil jeg da selv have gjort.
men jeg vil ikke nøjes mad betonnen, men også lægge rio-net i for at forstærke det.
Nettene skal du hæve fra bunden så de kommer op midt i dit betonlag. Jeg forstår at du har plads til et betonlag på ca 10 cm hvilket skulle være OK.
Men hvilken beton blanding der er den rette at bestille 7 lave kan jeg ikke svare på.

MVH Njord

MVH Njord
Hej,

Tak for svar Det jeg var mest nervøs for er sprækkerne mellem cembrit pladerne. Men tror blot der ryger noget fugeting mellem dem Så må jeg tage den derefter.

Rionet havde jeg allerede planlagt at få lagt op - så der er styr på denne del af det tekniske. Regner blot med at bestille viberingsfri beton (kan se jeg kan få det leveret til mine 18 kvm (= 2m³) til knap 3500 kr inkl. alt - så er ens timeløn ret lav for selv at lave det - når man også skal leje udstyr!).


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis