Maling af bil ? spørgsmål om viskositet

Hej
Har gået lidt med tanken om at prøve at male lidt på bilen.
Har kig på en Wagner W560 - da den også kan bruges til alt mit træværk :-)
Men jeg er stødt på et udtryk: viskositet - noget med hvor hurtigt noget flyder?

W560 har en viskositet på max 110 Din-sec. Den maling jeg har kig på har en anbefalet viskositet på 25 - 30 sek. DIN-cup 4 mm

Hvad giver det mig af udfordringer?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene en Wagner W560 sprøjte pistol, er uanvendelig til autolak/maling af bil.

Du skal over i noget trykluftssprøjtepistol, og nok ikke en Harald Nyborg model.

mvh jens
Jeg har for mange år siden malet en del med luftløs sprøjtepistol.
Det er udmærket.
Det er meget vigtigt at overholde den anbefalede viskositet.
For tynd maling: Du får løbere.
For tyk maling: Du får appelsinhud.

Viskositeten måles med en målekop (eks. DIN-kop) der har en normeret størrelse, og et normeret afløbshul i bunden.
Den fyldes med malingen, og man måler med et stopur, hvor lang tid det tager før koppen er tom.
Okay - tak for svar
Havde læst forkert på malingen: Airless/Airmix anbefalet viskositet: 55 - 60 sek. DIN-cup 4 mm

Måske et dumt spørgsmål, men skal det forstås sådan at man blander malingen op indtil det har den ønskede tykkelse (viskositet) og så er det "bare" at gå igang.

W560 har en viskositet på max 110 Din-sec. - det er vel bare et udtryk for hvor tyk maling, den kan tage?
Ja du blander bare op med, den fortynner der nu passer til din maling, indtil den ønskede viskositet er opnået.
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også