VW Polo Bluemotion erfaringer?

Jeg står for at skal have en ny bil. Og jeg vil gerne høre, omder er nogen herinde, der har egen erfaring eller anden hånds viden med Polo Bluemotion, enten 1,2 eller 1,6éren?

- holder km/l (27-30 km/l) ifht. jeres kørsel?
- hvordan er den med en alm. str. trailer (ca. 500kg)?

mange hilsner Kent
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt er der meget få biler der ved normal brug overholder normforbruget, du skal nok nærmere regne med 20-22 km/l, men det afhænger meget af dit kørselsmønster.

Bykørsel koster, og høj hastighed, en Smart kører ved 130 ikke meget mere end 15 km/l, luftmodstand som et Frank Jäger pengeskab.
Min svigerfar købte for et års tid siden en Polo Bluemotion 1,6TDI.

Han kan snildt komme op over de 30 km/L.

Mine svigerforældre campere også en del og var sidste år både i ind- og udland med campingvognen og det klarede den snildt.
Jeg kan ikke huske hvor meget deres campingvogn vejer, den er ikke vildt stor, men Polo´en må lige nøjagtigt trække den. Og den gør det særdeles godt, uden at virke anstrengt eller overbelastet.

Men igen, din kørestil betyder meget for hvor langt du kører på literen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Btw. min søsters syv år gamle 7-personers VW Touran 1,9TDI 105hk. kører snildt 20 km/L

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har sådan en - 1.2 Diesel. Den kører fuldstændigt fantastisk. Jeg har en lidt tung speederfod, og jeg ligger på omkring 23 km/l ved blandet kørsel - dvs. meget by og meget motorvej. Hvis jeg kører landevej så ligger den ofte over 30 km/l.

Af sådan en "lille motor" (75 hk), har den et fantastisk godt overskud. Specielt på motorvej over 110 har den let ved at komme op i fart.

Jeg elsker simpelthen den dyt!

Hilsen Thomas
Tak skal I have. Jeg har også vænnet mig til at køre meget økonomisk. På min gamle skoda felicia, hiver jeg i snit 1 km/l mere end den står til på årsplan. Om sommeren mere end 2 km. Og kun på raske ture til Sjælland og ved meget stærk frost er jeg under.

Wezio: flot med dine svigerforældres 1,6ér, den står nemlig til 27 km/l i gennemsnit 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis