sekskantet bænk..

hey der ude

er lige blevet færdig med at bygge mine forældres nye terrasse, og nu snakker de så om de gerne vil ha sådan en lille sekskantet børnebænk til deres børnebørn..

sidder lige her og tegne lidt på hvordan den skal se ud, og kommer så lidt i tvivl om det med graderne , hvordan er det at man regner det ud.. ??

nogen der kan hjælpe lidt her  ??

takker på forhånd mange gange

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis alle siden skal være lige store, er der en vinkel på 60 grader mellem sæderne. Når du tegner bænken, laver du en cirkel med den radius /halve diameter af bænken, du vil have. Afsæt et punkt på cirklen og afsæt radius hele vejen rund på cirklen, så skulle du gerne ramme udgangspunktet igen. Hvis du nu forbinder punkterne, har du størrelsen på din bænk.

fase
oki det hjalp en del det der.. det vil sige 60 grader, så er vi enige om 30 grader i skæring vinkel ikk ?

Skrevet af andersen02 på 26 apr 2012 13:22
oki det hjalp en del det der.. det vil sige 60 grader, så er vi enige om 30 grader i skæring vinkel ikk ?

Nej 60 grader. Prøv at tænke en lagkage skåret i 6 stykker. Det giver en ligesidet trekant. I sådan en er vinklerne 60 grd.

fase
ahh oki.. nu er jeg med.. godt jeg lavede det indlæg inden jeg begyndte

men rigtig mange gange tak

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også