Velfac vinduer

Hej
Vi er ved at kigge på et hus som er færdigbygget i november 2010. Satsede på at døre og vinduer var af mærket Rationel, som skulle være okay kvalitet angående kuldebroer og kondens mm. men døre/vinduer er af mærket Velfac. Har læst og set en masse skrækhistorier angående problemer med kuldebroer, is på indersiden af glasset om vinteren samt kondens. Det er godt nok nogle år siden. Er der nogle som ved om problemerne med Velfac er et overstået kapitel, eller bør jeg holde fingrene fra huset. Det er trods alt ikke et lille og uvæsenligt problem med ovennævnte problemer. Det skal lige nævnes at huset er med Genvex eller lignende så der burde være god ventilation i huset.

Håber der er nogle som er lidt inde i tingene som vil hjælpe med et godt råd.

Hilsen Claus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kan på flere fabrikater se om de har ændret kuldebroen i kanten af vinduet.  Hvis kanten/samlingen af de 2 lag glas er aluminium er kanten kold, og hvis den er sort er kanten varm.

Har selv haft et hus fra 2005 med Velfac. Her oplevede vi store gener med kulde nedfald, og enkelte morgener med is på indvendig side af glasset, selvom vi havde genvex anæg til at cirkulere luften.

Jeg tror dog at vinduer i et hus fra nov 2010 højst sansynligt har en nyere generation af Velfac vinduer.

Venlig hilsen

Steffen
K2 KOMPOSIT aps
Okay, så skal jeg ikke være så nervøs. Skal da kigge efter det med den sorte kant. Det er da til at se. Til info er det et typehus af Vagn Christensen ved Esbjerg, og han ville forhåbentligt ikke bruge Velfac hvis der var så mange problemer med dem, håber jeg da ikke... Tak for hjælpen til jer begge
Claus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis