Badeventilator vil ikke sætte i gang

Efter et par måneder hvor min fugt-styrede badeventilator virkede fint, er den nu begyndt at larme og sejtrække når den mærker fugt og burde starte. Jeg har prøvet at hive lidt i vingerne for at give den noget starthjælp, men det føles som motoren stritter naturligt imod, fremfor støv i maskineriet. Jeg har også skilt den semi af, men ikke fundet nævnværdig støv eller synligt afbrændte kredsløb.

Den har en potentiometer til at styre graden af fugt før der startes (som selvf. er på fuld skrue) samt en snor, jeg er lidt i tvivl om hvad gør.

Har I en idé til et fiks eller må jeg bide i det sure æble og allerede investere i en ny igen?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der så ikke stadig garanti på den???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

snoren bruges til at tænde og slukke med, lidt som en alm afbryder til lys. bare et lille ryk i den, for at tænde, eller slukke.

Hvis du har har sat fugtmåleren til maks, så skal der jo være meget fugtigt, før den starte, prøv at skru helt ned.

Ellers må du pille lortet ned, og se om du kan skille den ad, og prøve dig lidt frem. det værste der kan ske, er vel at den stadig ikke virker :p
Tak for svaret Illisher. Du har ret, jeg kan jo bare give den nogle tæsk og håbe på det bedste. Mine tæsk hjalp dog ikke, uden strøm kan motoren skubbes nok så fint rundt, men med strøm så larmer den bare og står stille. Jeg tror noget kredsløb er brændt af, men ved nu ikke. Anyway, tak for jeres interesse, den ryger sgu ud nu :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis