Afmonter radiator med fjernvarme

Hej alle...

Jeg står midt i et større malerprojekt i min lejlighed, men er stødt på et problem. Der er tapeseret bag radiatorerne hvilket jeg gerne vil ha fjernet så jeg kan spartle og male ordentligt.

Problemet er at jeg ikke kan få lukket for fjernvarmen. Jeg har fundet tilgangen til radiatorerne og når denne er lukket kommer der ikke varme i radiatorerne. Når jeg åbner udluftningsskruerne pipler der vand ud, og efter at have tappet 5-6 liter af systemet syntes jeg ikke det kan være måden at gøre det på. Jeg kan ikke finde en afgang fra mine radiatorer hvilket får mig til at tro at der er vandtryk på afgangssiden af mine radiatorer. Jeg kan dog ikke finde en ventil noget sted så jeg kan få lukket for vandet på afgangssiden.

Så kommer det store spørgsmål: Hvordan får jeg afmonteret mine radiatorer uden der står vand over det hele, og er det overhoved noget jeg selv kan og må gøre?

Bygningen er en etageejendom fra 1974 i københavn. Der er tre radiatorer og det ser ud som om de "sidder i serie"
    
Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Typisk skal der lukkes for varmen i kælderen, som selvfølgelig så lukker for varmen til de forbundne lejligheder. Det er normalt noget du skal have fat i viceværten for at få klaret.

Jeg vil nu mene at det er lidt voldsomt at tage radiatoren af, hvor meget spartel arbejde bag en radiator kan ses efterfølgende?
ja hvor meget kan man i det hele taget se bag ved dine radiatore
Tak for dit svar. Det er ikke meget spartelarbejde der kan ses bag en radiator nej, men jeg skal også ha sat væv op og der kunne jeg godt tænke mig at få det helt ind bag radiatoren. Desuden har der været malet med den mest hæslige lilla farve og der er kommet en del maling på radiatorens kanter så den vil jeg også gerne ha malet. Det ville jo være let hvis den var afmonteret=)

Jeg kontakter min vicevært og hører mere=)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En hurtig update hvis andre har problemet og søger på emnet....

Fjernvarmen i min lejlighed er sammenkoblet med min nabos. Sådan er det åbenbart tit i den slags byggerier. Der skulle altså både lukkes hos mig og min nabo.
Jeg ville ikke fjerne radiatoren.
Jeg ville fjerne tapeten bag og derefter filte et passende stykke ned bag. Det kan sagtens lade sig gøre.
Endelig ville jeg male bag radiatoren med en tynd rulle.
Er ganske sikker på at ingen ville se at der ikke er filt helt ned bag
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også