Sikring af hus

Kære Forum, 

Vi har netop købt et hus hvor jeg gerne vil have en alarm op uden abonnement
Jeg har selv kørt som vægter en del år i min studietid og har ikke behov for at betale penge for der kommer en og afdækker ved evt. indbrud samt fejlalarmer. 

Jeg har tænkt mig at købe hægter til vinduer og døre så de ikke kan brydes op men glasset skal smadres hvis der skal ske indtrægen. (også for sikkerhed mod småbørn falde ud fra 1salen)

Vi har soveværelser på førstesalen så er jeg er interesseret i et anlæg hvor jeg kan koble underetagen til når vi lægger os til og sove. Enten med et anlæg ovenpå eller en remote styring fra soveværelset. 

Jeg har læst lidt herinde omkring at trådløse alarmer nemt kan jammes ? Bør jeg holde mig til lednings-alarmer?

Er der nogle specielle mærker jeg skal gå efter eller holde mig fra? 

Jeg har et budget på max 10.000 inkl alt. men vil selvfølgelig gerne holde mig under. 

Håber i kan hjælpe mig og der er nogle herinde med noget teknisk erfaring på området. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For ikke så længe siden stod jeg med næsten samme spørgsmål. Jeg valgte et Jablotron Oasis i fortrådet version, af flere grunde.
Det primære var at den skulle være til at stole på, da jeg hver dag er omgivet af div trådløse prudukter som fejler.
Den skulle have zone inddeling.
Den skulle have prox brikker til ungerne
Den skulle have programmerbare udgange. (jeg bruger dem ved total tilkobling, til at slukke huset ned til min. standby strøm)
Den skulle have adskilt central og betjeningspanel
Samt en masse andre ting, som antal indgange

Fordelen er som jeg ser det trådløs vs fortrådet.

Fortrådet nemt at integrere i home automation via relæsystemer samt billigere
Meget billigere i indkøb
Ingen batteriskift
Mindre komponenter. Synes de trådløse magnetkontakter er for store

Trådløs
Hurtig installation
Home automation er en mulighed men temmelig dyr

Der må i mine øjne også være en grund til at alarmfirmaerne stadig vælger fortrådet til industrien?.

Håber du kunne bruge det til noget, ellers så må du jo spørge igen
Jeg gav ca 6000 for det hele. Er købt gennem gla.dk du kan evt kontakte en bruger herinde der hedder wezio. Han arbejder der og kan hjælpe med priser
Glemte at, ja jeg monterede det hele selv, dejli
gt nemt og god dokumentation
Der er mindre vedligeholdelse ved fortrådet anlæg fremfor trådløse, hvor der skal skiftes batterier i enhederne. I vores nye anlæg holder batterierne helt op til otte år.

Den trådløse version af Oasis'en kører rigtigt godt. Jeg har opsat et par hundrede af dem og har ingen problemer haft. Kun et par stykker hvor en detektor har været defekt og tappet batterierne meget hurtigt, men efter de er skiftet kører det bare.

Mht. Industri og større erhverv vil der fremover komme en del trådløse anlæg, idet at de større integrerede systemer i høj grad for mulighed for at kunne udvides med trådløse detektorer. Vores nyeste skud på stammen benytter en kommunikationsform hvor detektorene danner et netværk imellem hinanden og derved også fungere som repeatere. Derved kan en bygning på flere tusinde m2 relativt nemt sikres med trådløse detektorer og rækkevidden er indtil videre testet op til 3 km.

Har du spørgsmål eller ønsker et godt tilbud vedr. Oasis eller andre anlæg, er du velkommen til at kontakte mig via www.gla.dk spørg efter Kasper. Det gælder selvfølgelig alle på LDS.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har købt min alarm på ebay. Den er styret med fjernbetjening og sender sms eller ringer op via mobil ved alarm.
Jeg har trådet magnet sensor i alle vinduer og døre, til skjold sikring samt trådløse sensor inddøre, i garage og værksted når den er fuld aktiveret..

Det hele er delt op i zoner så jeg ved om det garage eller stuen alarmen er gået i. alt kan styres via mobilen, du kan også lytte og tale med folk i huset. eller tænde og slukke et rela, der kan styre alverdens.

Jeg har installeret alt selv, og det har virket upåklageligt uden en eneste fejl alarm i 1½ år nu.. -det selvfølgelig en fejl når jeg selv går i den men... :-) pris 1-2000 kr. du kan søge på GSM alarm

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis