Mugner mit forspiringsprojekt?

Mange steder på mine små forspiringsplanter er der kommet noget der ligner mug, er det virkelig det og hvordan undgår jeg det til en anden gang?

Og hvornår kan jeg plante solsikke spirer ud?



LIFT-EAT-REST-REPEAT

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt mindre låg på - hvis du bruger det - ellers lidt mindre vand, så forsvinder muggen af sig selv.

Jeg ville foreslå dig at omplante solsikkerne til potter når deres rødder fylder de nuværende bakker godt ud. evt deler dem til enkeltplanter, hvis flere er sammen. Når vi så når en to tre uger frem hvor planterne nok er en 20-30 cm og nattefrosten er væk, så plant dem ud.
Skal de så ompottes i så og prikle jord eller alm. blomsermuld?

Hvad med mine grønkål (dem på billedet) kan de fint nok blive stående hvor de står indtil jeg kan plante dem ud? Har ikke særligt mange potter og synes efterhånden jeg har brugt penge nok på forskellige ting til køkkenhaven pt.

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Brug den jord du har ved hånden. Solsikker er ikke kræsne, så en håndfuld fra haven skal de nok også gro i.

Kålen kan for så vidt godt blive stående, eller du kan også vælge at omplante dem. Hvis du lader dem stå, så kan du evt. vælge at nippe de ekstra planter( der ser d til at være rigeligt), sådan at der kun er en pr. rum. Derved får den tilbageværende lidt mere plads at leve på. Hvis du omplanter til egentlige potter kan den blive stående og vokse sig større før du planter ud.

Så begge muligheder er gode med hver sine fordele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis