Erfaringer med selvrensende vinduer?

Er der nogen, der har erfaring med selrensende vinduesglas?

Er teknologien udviklet tilstrækkeligt til, at det er merprisen værd?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel det samme som med "strygefri" skjorter.....
Det holder heller ikke en meter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Selvrensende glag? Det er vel glas som man selv skal rense.
Se min signatur.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har ikke selv erfaring med de såkaldte selvrensende vinduer men det jeg hører i min øresnegl er at der kun er en fornuftig virkning hvor det kan komme til at regne på vinduerne og dermed vil vinduer under udhæng ikke have gavn af en selvrensende rude.
Jeg har i mange år brugt nanobehandling af min bils ruder og der sætter der sig ikke noget skidt overhovedet og vandet perler af ved +70 kmt. Så du kunne måske overveje om det var en mulighed at prøve dette på et alm. vindue (vandet burde også perle af pga den lodrette flade)?
På bilen holder en behandling +½ år, men der bruges jo også visker og sprinklervædske (ved lave hastigheder), mon ikke det holder længere på et alm. vindue?
Jeg er klar over at man ikke kender den langsigtede konsekvens ved brugen af nano-produkter.

Pilkington, glasfabrikant, hævder at man kan spule ruderne, med vand jo, i tørre perioder.

Men bortset fra det så er selvrengørende glas vel mest et tema i forb. med højehuse og glasfacader. Hvor rengøring er dyrt.

At rende rundt om parcelhuset en gang om året med vindues-vaskeudstyret er nærmest en fornøjelse.  Og iøvrigt er ruderne jo kun selvrengørende udvendigt. Endnu da.

Annonce
Ja jeg har heller ikke noget imod periodiske vinduesvaskeøvelser.

Jeg tror vi sparer det.

et veluxvindue er med "selvrensende" ruder. De er coatet med et eller andet som gør at skidtet nemmere preller af, og som nautrup skriver kræver det regnvand.

http://www.lyrk.dk
Da vi kiggede på nye vinduer sagde sælgeren at godt nok var det smart, men man skulle også lige tænke ved det når man engang i mellem alligevel ville pudse vinduer selv, for så kunne man nemt komme til at beskadige den overflade.
Dårlig sælger, men i det mindste en ærlig en af slagsen. Så nej, tror det er ligesom så meget andet. Det virker ikke som det skal, så spar hellere pengene og nyd resultatet når du selv har pudset vinduerne:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis