Køb af multicutter


Jeg har besluttet mig for at anskaffe en multicutter. Problemet er bare hvilken . Jeg mangler lidt overblikket over hvad der findes på markedet.
Så jeg er interesseret i at høre, hvad i kan anbefale. Egne erfaringer og vurderinger af:

  • Pris
  • Ydelse
  • Udvalg af værktøj
  • Pris på værktøj
  • Akku vs. ledning
  • Holdbarhed
  • øvrige
Jeg har besluttet mig for at anskaffe en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Fein og min far har en Bosch. Fein maskinen kan man køre hårdt på med og arbejdes ergonomien er langt bedre.
Jeg syntes at Fein idag er nede i et prislag hvor det mest fornuftige er at købe sådanne en. Fein værktøjet er ganskevist ikke billigt, men det holder hvis man ikke misbruger det.

Jacob
Fein cuttern er klart en lækker maskine og klart det bedste valg kvalitets mæssigt.
Og ja, den koster knap så meget som for år tilbage.

Sådan en maskine ville jeg ikke vælge til batteri. Batterier har en begrænset levetid.
Hvis man køber et kendt mærke med kabel, har man sandsynligvis maskinen resten af sit liv

Personligt har jeg købt en Black&Decker, har ikke fortrudt valget!
http://www.blackanddecker.dk/powertools/productdetails/catno/MT250KA/

Bedre billede her og fornuftig pris ser det ud til
http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/fugeskaerere/multicuttermt250ka/?rel=relmostsold&click=buy_price
(jeg gav mere for min sidste år..)

Sig natur?
Fein er jo ligesom dem, der gav navnet til Feincutteren, så naturligvis er de kongen.

MEN hvis du bare lige skal bruge den her og nu... og helt seriøst, hvor mange af os bruger en Feincutter ret meget mere end en time om året, hvis vi er almindelige hobbyfolk?... så tror jeg altså at den helt billige til 198,- fra Onkel Harald vil yde dig lige så god hjælp.

Og jeg ved godt, jeg får på bøtten af de rigtige gør-det-selv folk nu, men at købe et stykke limousine-værktøj, som tilbringer 99,999% af tiden på hylden, er ikke hvad jeg betragter som fornuftigt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

jeg er bestemt enig, at smide 3500 kr efter en Fein cutter er lidt overkill, for ikke at snakke om knivene som koster noget nær 100 kr stykket

http://www.lyrk.dk
Skrevet af albino på 13 maj 2012 18:27
Fein er jo ligesom dem, der gav navnet til Feincutteren, så naturligvis er de kongen.

MEN hvis du bare lige skal bruge den her og nu... og helt seriøst, hvor mange af os bruger en Feincutter ret meget mere end en time om året, hvis vi er almindelige hobbyfolk?... så tror jeg altså at den helt billige til 198,- fra Onkel Harald vil yde dig lige så god hjælp.

Og jeg ved godt, jeg får på bøtten af de rigtige gør-det-selv folk nu, men at købe et stykke limousine-værktøj, som tilbringer 99,999% af tiden på hylden, er ikke hvad jeg betragter som fornuftigt.
Jeg købte en Falke i jem&fix, jeg skulle bruge til en lille opgave, den fungere udmærket.
Men den støjer, og vibrere meget i hele maskinen, så den er ikke behagelig at bruge i ret lang tid af gangen.
mvh jens

Annonce
@Je_ns:

Samme her, min er så vidt jeg husker fra Aldi, men den fungerer, får tingene gjort, og så kan vi jo grine hele vejen hen til banken ;o)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej alle

I får også lige mit indspark til debatten.

Jeg har en grøn 220 V Bosch multicutter. Den larmer vildt og vibrerer meget, så den er ikke behagelig at arbejde med i længere tid.

Ind i mellem, så er der altså en godt tilbud på Fein hos HaraldNyborg. Det ville jeg nok have benyttet mig af, hvis jeg skulle købe idag.

I øjeblikket sælger de en Fein Multimaster med en pæn portion udstyr til 1800 dkr, se evt http://www.harald-nyborg.dk/p5507/f...-i-kuffert .

Til den pris synes jeg at glæden over god kvalitet overvinder ærgelsen over discount-modellen støv og vibrationer.

mvh Janus
Personligt syntes jeg black&decker udgaven MT250KA er lige så behagelig og støjfri at bruge som Fein maskinen
Hvor lang tid den kan holde, i forhold til en Fein, skal jeg så ikke kunne sige endnu

Sig natur?
det er nu ikke specielt billigt for den Fein Multimaster i Harald Skrald, da det er den lille model, en Multimaster. Den som de fleste håndværkere bruger hedder Supercut Construction, og koster ca det dobbelte.

http://www.lyrk.dk
Har en AEG Multicutter. Virker stabil og holdbar og er velegnet til en lang række af gør det selv opgaver. Har arbejdet med Fein i professionelt øjemed, og den er uden tvivl den bedste arbejdshest man kan købe, blot man har behovet. Mener at valget af klinge er mindst lige så vigtigt. AEGs har adaptor til en lang række af klinger.
Davidsenshop.dk har pt. AEG BWS12C på tilbud til kr. 899,- plus forsendelse (pris inkl. moms).
Mvh Jens

Mvh Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis