malearbejde udendørs på nyt træ

Hej:


Jeg er ved at få lagt nyt tag og skal afslutningsvis have hjørnesten ud over vindskeder, men  det var jo rart at få malet vindskede inden disse monteres.

Jeg ved, at træet helst ikke må have en fugtighed over 12-15%, men kan jeg male nyt trygimprægneret vindskedetræ hvis fugtigheden ligger omkring 20%.

Grunden er at det jo er rimeligt svært at male bagved den del af tagstenen der dækker en del af vindskedebrædtet.

Nogen forslag?



 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lidt lige meget.
Den del af den malede fladeder bliver dækket af tagstenen bliver jo ikke nedslidt.
Og skal aldrig males igen.

Den synlige del skal jo nok males igen engang og der slipper du jo ikke for at male op til tagstenene. (Med mindre du afmonterer tagstenene jo. >))
Hej: Tak for jeres svar.

Ja, det er da sikkert lige fedt, men det er jo lidt nemmere at male nede på gulvet istedet for oppe i 4-8 meters højde, men det slipper jeg selvfølgelig ikke for senere.




 

Der sker som sådan ikke noget ved at male vindskederne ved 20%, men hvis de skal være hvide, skal du nok indstille dig på, at de ret hurtigt får et lysegrønt skær - imprægneringsvæsken vil trække ud.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Hej:

Ja, de skal være hvide. Jeg har så altid brugt terpentin produkter så det vil nok også være det bedste. Jeg har dog ikke tidligere set udfald i farven på trykimprægneret, men ved godt at dette kan forekomme.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også