Hvad kan Torx 20 klare?

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen herinde der har erfaring med grænserne for Torx kærv (hvad kan de holde til). Jeg tænker på at købe det skruesortiment der kan ses via linket her:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/soemskruerogbolte/skruer/spaanpladeskruer/skruesortiment/spaanskruesortimentrusperttorx/

Kan Torx 20 holde til at skrue disse skruer i?

Skruerne er selvforborende og med fræser til hovedet.

Håndværkere hvad siger I? Bruger i enhedskærv til daglig i disse størrelser, eller veksler i mellem 20 - 25 osv?

Mvh.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mange ting spiller ind.

kvaliteten af bit'en?
om du skruer skruer i, i 3. gear?
Hvilket materiale der skal skrues i?

Nu skriver du selvforborende. Så vil jeg næsten spørge i hvilke materialer?

Men ja torx 20 kan fint holde til at skrue 5x120


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg går ud fra at de kun er forborende i træ. Blødt og hårdt.

Som udgangspunkt skal de bruges i almindeligt konstruktionstræ (ved ikke hvilke sorter de er lavet af) som spærtræ, lægter osv.

Jeg er ikke tømre, men det er faktisk langt billigere at købe skruerne på denne måde en at hente små æsker i diverse byggemarkeder.

Mon ikke de er ok?
Jeg har arbejdet hos 2 forskellige tømrerfirmaer som begge brugte skruer fra Würth hvor alle skruer indtil op til 5x120 var med torx 20, og de holdt fint- både skruer og torx.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af dan yh på 24 apr 2012 11:11
Jeg har arbejdet hos 2 forskellige tømrerfirmaer som begge brugte skruer fra Würth hvor alle skruer indtil op til 5x120 var med torx 20, og de holdt fint- både skruer og torx.

Tak for det. Lige det jeg søgte.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis