Gulvtæppe på to forskellige gulve med niveauforskel imellem??

Hej Alle

Vi har udvidet vores soveværelse ved, at rive væggen ned mellem en gang og selve soværelset. Arbejdet skrider planmæssigt fremad væggene er ved at blive fixet og spartlet, så det hele kommer til at se fint ud.

Den næste lav-det-selv opgave er jeg dog ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse, og søger derfor nogle indspark her på siden.

Gulvet i det gamle soveværelse er et støbt betongulv der ligger stort set i vatter.
Gulvet i gangen er et parketgulv på strøer som hælder en smule i hele rummets bredde (ca. 3 meter), således at gulvene er i niveau i den ene ende og der er ca. 10mm forskel i den anden ende.

Da det er vores soveværelse vil vi gerne have gulvtæppe på, men først blive jeg nødt til at gøre noget ved niveauforskellen!

Er der nogle der har nogle gode idéer?

Mvh. Freakazoid
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man udjævner niveau-forskellen.
Enten ved at høvle lidt af gulvet. Eller ved at udspartle betongulvet.

Det kan iøvrigt undre at du finder det i orden at der er 2 vidt forskellige gulvtyper under gulvtæppet.

Jeg kan godt se at deet ikke fremgik klart nok af første indlæg, men mit problem er at det er betongulvet der er højere end trægulvet, og jeg tvivler på at høvlen bidder i betonen.

Herudover kan jeg ikke se noget problem i hverken gulvtæppe på beton eller gulvtæppe på trægulv, så din kommentar hertil er da komplet uforståelig, når det hertil lægges at du ikke giver en forklaring men blot en negativ smiley.

Men kom da glad med en forklaring, og alle andre så søger jeg stadig gode idéer til ovenstående udfordring.

/Freakazoid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så meget desto bedre.

For det er rimeligt nemt at slibe af et betongulv. Med f.eks. en excentersliber.
Og hvis trægulvet ikke skal skal være synligt længere så kan du jo udspartle niveauforskellen på det område.
Jeg går ud fra at spartling på trægulvet skal foregå med en speciel spartelmasse osv. :-)

Er der nogle der har tips og idéer til hvordan dette arbejde udføres, og med hvilke materialer :-)

/Freakazoid
Er der virkelig ikke nogen der har forslag eller idéer?

I kan bare skyde løs, jeg er åben over for forslag ;-)

/Freakazoid
Jeg vil tage trægulvet op. få det klodset op så det er i vatter og samme højte som beton gulvet, og lægge parketgulvet igen,, det burde være muligt af få det op uden af det gåt itu,, og hvis der alligevel skal tæppe på, er udsene ik helt så vigtig, tænkte mere hvis der skulle komme en lille skade i trægulvet,,
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også