Tykkelsen på trailerbund

Hej derude..

Har lige fået en gammel trailer som trænger til ny bund og sider...

Men hvor tykke skal sådan noget være? 12 eller 21 mm?

Og hvad er forskellen på disse to?

http://www.billigbyg.dk/shop/kaross...0311p.html

http://www.billigbyg.dk/shop/kaross...5864p.html

Mvh

HimSelf
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en gammel Brenderup er det sandsynligvis 15mm finsk birkefiner med 11 lag og vandfast lim, både sider og bund.

12mm findes også på markedet, og hvis det er en Stema eller andet discount kan det såmænd også være 9mm, men de laver vist kun trailere med bliksider.

Den 21 mm plade du linker til er glat på begge sider, og på bundpladen vil du gerne have lidt præg, så den ikke er spejlglat. Siderne laves normalt i plade, som er glat på begge sider

Husk at kantforsegle de kanter du saver med et par lag oliemaling, det er jo kun limen og ikke selve træet, der er vandfast...

MVH Leo

Har fundet ud af hvad jeg skal med bund, og sider.

Men hvad gør jeg med hjørnerne på traileren? De sidder jo fast på selve chassiet,men skal jeg gøre noget ved dem når jeg skifter sider og bund?
Jeg tror ikke du får siderne skiftet uden at bore nitterne i enten forreste eller bagerste stolper ud, så de kan tages af chassiset, men det er nok nemmere at se, når man står med traileren. Nitterne bores ud med 6,5mm bor og kan erstattes af f.eks. 6mm bræddebolte, hvis du ikke har en nittepistol og 1/4" nitter

MVH Leo

Så må jeg prøve at smide et stål bor i maskinen, og se om jeg kan bore dem ud...

Overvejer at tage ud til kongeaa trailercenter, og høre hvad de vil give hvis jeg køber en ny, eller om hvaddet koster at fåden renoveret ved dem.

Hvad gør man ved det stykke stål der sidder ovenpå siderne? Er det noget man kan købe og selv sætte fast??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis