Hej kære LDS forum!
Det er igen mig der skriver vedrørende min kære Puch Maxi K.
Min bedstefar og jeg har lige sat den i ordentlig stand, men ligeså snart jeg kom ud at køre på den, så gik det galt igen. Vi har skiftet alle pakninger og renset næsten det hele med trykluft.
Problemet ligger i, at den giver "bagslag" (en højlydt eksplosion) fra karburatoren. Dette sker normalt når den kommer op over de 25 km/t.
Vi indstillede tændingen perfekt: platinafstand på 0.40 mm og tændingstidspunktet til 1 mm før top. Den kørte omkring 40 km/t på lige vej uden luftfilter, indtil den så begynder at give bagslag. Det er ikke altid at den giver bagslag, men det sker lige pludseligt.
Først troede vi, at det var tidlig tænding, da eksplosionen muligvis skete for tidligt, og derfor kom ud af luftindsugningen, men selvom vi indstillede tændingen så sen som muligt, så gav den stadigvæk bagslag, så jeg går ud fra, at det ikke er tændingen.
Jeg har en idé om, at stemplet er blevet for småt/cylinderen er blevet lidt større pga. slid. Ellers sidder der måske en alt for stor dyse i? Der sidder en 66, og standard er 54/56 til min runde karburator.
Hvad siger I derude?
Mange tak på forhånd, håber at I har nogle forslag til hvad det kunne være