Ok, jeg vil have en Proxxon - men hvilken?

Hej alle!
Jeg er lige blevet medlem, og her er mit (første) spørgsmål:

Jeg har besluttet mig for at købe et multiværktøj, og efter at have ledt internettet rundt kan jeg forstå, at de fleste mener Proxxon er lige det bedre, og det skal ikke komme an på en ekstra hund.
 
Så jeg kigger på de her to:

http://www.redcoon.dk/B168616-Proxxon-Industri-boresliber-IB-E_Trekantsslibere-deltaslibere

http://www.redcoon.dk/B135927-Proxxon-FBS-240-E_Trekantsslibere-deltaslibere

Jeg tror hovedsaligt at det vil være træ- og plastik materialer jeg skal arbejde med, men vil egentligt gerne have muligheden for at kunne gå til hvilket som helst materiale.
 
Skal jeg forstå det som om, at IB/E'en hovedsaligt er til metal og hårdere materialer og at det vil være det mest oplagte valg for mig at købe FBS 240'en, siden det nok i højere grad er "små projekter" jeg laver.

Eller er IB/E'en over hele linien det bedre valg? 

Igen, det er ikke nødvendigvis prisen det kommer an på i sidste ende, jeg vil hellere give ekstra for at kunne give mig selv flere muligheder, men hvis det forholder sig, at IB/E'en er for stor eller klodset til mindre opgaver, vil det blive FBS 240.

På forhånd tak! Mvh Valdemar
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om den hedder det ene eller andet, betyder knapt så meget. Prisforskellen på de to er blot at den ene er med tilbehør så vidt jeg kan se. Men det er altså kun til småt arbejde du kan bruge sådan en lille håndsliber / Fræser.
jeg har selv en af dem.

en 220 volt model og den er rigtig gode
og kan holde til lidt af hvært.men de to "maskiner"
det er tilbehørt der er forskel i prisen.
men du kan lige så godt købe den i sæt med tilbehør.!!!

en lille fif.
 
er at når du går til tandlægen at spøre om han har overskud af kasserede
tandlægebor.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis