Udskiftning af gammel Ruko låsecylinder

Hej Gør-det-selv folket,

Jeg har brug for lidt råd og vejledning omkring, hvordan jeg får min gamle Ruko låsecylinder ud fra låsekassen. Jeg kan ikke se nogle synlige skruer på indersiden af døren, som skulle holde cylinderen. På første billede er min lås fra siden og derefter har jeg taget pladen med vrideren af, hvorefter at billede 2 viser dette. Hvad skal jeg nu gøre for at få cylinderen ud? 


På forhånd mange tak.
Mvh Jeppe
Hej Gør-det-selv folket, Jeg har brug for lidt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak til alle der har svaret.jeg fik den ud.

Hej jeg arbejder som alu.tømre, og ligger mange låse og cylinder i mange døre.hjemme hos mig er der der en Ruko låse som jeg ikke kan forstå.
Ved godt dette er lidt gammelt indslag, men ved der findes ældre. Men jeg er gået i gang med samme projekt. Og fik også den gamle cylinder af med fik så nyt problem. For har købt nye cylindere af den ovale type, men kan jeg ikke montere da låsekassen er af den gamle type af denne slagt som vedlagt på dette link.
http://billigsikring.dk/shop/ImagePopup.asp?Title=%20&Image=/images/billeder/produkter_dz/240ms-p.jpg&ProtectMessage=
Skal jeg skifte hele låsekassen ud, eller kan man købe en ting som går det muligt at montere den nye cylinder i denne gamle låsekasse. Kunne forstille at andre der har skift det ud har stået i samme problem?
Pft.
...eller kan man købe en ting som går det muligt at montere den nye cylinder i denne gamle låsekasse

Det findes efter min bedste overbevisning ikke.

...Skal jeg skifte hele låsekassen ud

Ja, eller købe en ny rund cylinder.

...Kunne forstille at andre der har skift det ud har stået i samme problem?

Nogen få gange, og det er som regel endt med en ny rund cylinder, eller en ny låsekasse.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Tak for dit svar, var desværre det jeg var bange for. Men kunne være der var nogle der kendte en smart smut vej, så det hele ikke skulle skiftes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis