Gulvvarme trægulv på strøer

Jeg skal have lavet gulvvarme, jeg ligger nye strøer, så byggehøjden er ikke afgørende.
Jeg vil have gulvspånplader over gulvvarmeslangerne, da der skal et tyndt laminatgulv på til sidst.
Nu er der ikke varme i rummet (køkken), så varme evnen er ikke afgørende.
Der kommer 295 mm isolering under.
Prisen skal ikke være afgørende, når jeg lavet det hele selv, gidder jeg ikke at fedte med materialerne.

Jeg har tænkt på to løsninger.
Denne her med forskalling, varmefordelingsplader, gulvspånplader.

Eller denne her med selvbærendevarmefordelingsplader.


Den sidste tiltaler mig nok mest.
Men hvad har i af indput, skal det være noget helt tredie?
mvh jens
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvbærende er nemmest hvis du kan få bredden på lægge-mønsteret til at gå op med rum-dimensionerne.

Der er jo et regnestykke på prisen på pladerne - de selvbærende er dyrere pr m2 - dvs der er en sum sparet i høvlet forskalling og skruer ved at vælge de selvbærende.

Husk et lag gulvpap ovenpå varmepladerne for at dæmpe friktion samt pex med indvendig iltspærre.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja der  bliver nok de selvbærende, de er ikke så voldsomt meget dyre.
God ide med gulvpap, og indvendig iltspære.

pS. Jeg har en del pex rør liggende, hvordan kan man se om iltspær, er udvendig, eller indvendigt?

mvh jens
Skrevet af je__ns på 22 apr 2012 18:40

pS. Jeg har en del pex rør liggende, hvordan kan man se om iltspær, er udvendig, eller indvendigt?

mvh jens

Indvendig fordi det er nødvendigt - ellers kan du få "knirke"-lyde når ventilen lukker op og pladen udvider sig under gulvet.

PEX-type er du nødt til at slå op ud fra produktkoden der er printet på slangen - hvis det er noget der oprindeligt er indkøbt til indstøbning i beton er iltspærren sædvanligvis udvendig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis