Hvad er en VAN rent prismæssigt.

Ved godt det er en bil hvor bagsæderne er pillet ud, men hvis man vil omdanne en VAN til en familiebil, hvad koster det så ud over en evt. hattehylde, et par seler, og nogle sæder. Hvis det er et evt. momsbeløb er det så af nypris eller af brugtprisen ?.

Den bil jeg ser efter findes i hobetal brugt som VAN, men ikke som aflagt familiebil. Sikkert fordi motoren (1,6 TDI VW årgang 2010->) jeg ser efter sidder i en årrække biler hvor finanskrisen har hærget.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En van er jo ikke belagt med samme registreringsafgift, som en alm. bil-
Så vil du have den på hvide plader, skal du have den vuderet hos skat, så får du at vide hvormeget det koster.
Det er en vudering af bilens aktuelle værdí, så jo ældre bil, jo lavere afgift.

Du kan få en forhåndsvudering hos Skat, så du nogenlunde ved hvad det kommer til at koste.

Som jeg lige husker, er der mulighed for at selv lave en beregning på Skat hjemmeside, med den er noget kringlet og besværlig.
mvh jens

 

Det er ofte endog urimelig dyrt i ekstra registreringsafgift, + du får mange udgifter til ombygningen med sæder und Alles.
Som privatist er det en meget tung, fjendsk, langsommelig, dyr og besværlig affære at få sagen ekspederet ved Skat.dk.
Jeg ville bestemt lade være ud fra de relativ mange sager jeg har set. Det skal være en meget gammel og sjælden bil, før det kan være en overvejelse værd.
Så er det nok lidt mere naturligt, at finde en i Sydtyskland.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af PeterR på 21 apr 2012 11:29
Ved godt det er en bil hvor bagsæderne er pillet ud, men hvis man vil omdanne en VAN til en familiebil, hvad koster det så ud over en evt. hattehylde, et par seler, og nogle sæder. Hvis det er et evt. momsbeløb er det så af nypris eller af brugtprisen ?.

Den bil jeg ser efter findes i hobetal brugt som VAN, men ikke som aflagt familiebil. Sikkert fordi motoren (1,6 TDI VW årgang 2010->) jeg ser efter sidder i en årrække biler hvor finanskrisen har hærget.

 MVH

Det er ikke entydigt at en VAN er en varevogn, hos VW er det normalt betegnelsen for en stationcar.

Hvis du tænker på at købe og selv omregistrere kan det sikkert ikke betale sig.

Mange gulpladebiler er specielt ændret til det danske marked, det betyder at sædebeslag, selebeslag og lignende er ødelagt og motor til sideruder er fjernet, det er forbandet besværligt at genoprette det. Normalt er det billigere at hente en tysker, de har ofte meget bedre standardudstyr end den danske varevogn som tit er billigste version.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis