Erfaringer med Lindegården græsopsamler til havetraktor?

Hej

Nogen der har erfaring med denne opsamler fra Lindegården?

http://www.lindegaardenas.dk/product.asp?product=4

Hvis ja, så hører jeg gerne

Mvh. Jakob Jørgensen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke fra pågældende firma, men en helt magen til. 

De virker rigtigt fint, samler nærmest alt op, små grene, blade, græs, sten, osv. 

Mvh Thomas Hansen

Jeg har også kun hørt godt om den type opsamler. Min lokale maskinhandel mener jeg skal vælge hans mærke Texas (selvfølgelig...), da der kan skaffes reservedele til det.

Umiddelbart kan der dog sagtens skaffes dele til den her også, og så ligner den andre mærker så meget, at den garanteret deler dele med nogen af dem.

Har du nogen erfaring med, om der er nogle sliddele der skiftes jævnligt?

Mvh. Jakob Jørgensen
Nu har jeg købt opsamleren. Iflg. Lindegården er den identisk med en Stiga, så reservedele skulle ikke blive et problem. Eneste forskel er at Stiga kører med alu-hjul og denne med plastik.

Nu skal den bare samles og testes.

Mvh. Jakob Jørgensen
Så er opsamleren samlet og testet.

Selve vejledningen til samlingen var godt nok ringe. Dårlige illustrationer og så bærer den præg af, at ham der har pakket skruer og bolte i hvert fald aldrig har mødtes med ham der skrev vejledningen. Heldigvis havde jeg da selv bolte, spændeskiver og låsemøtrikker på lager, så samlet blev den.

Første test gik ud på at samle det ca. én uge gamle knastørre afklip. Det gik nogenlunde. Den fik nu ikke alt med da. Jeg justerede så børsterne lidt ned hvorefter den ene faldt af...

Så testede jeg mens jeg klippede. Har var problemet, at græsset lægger sig forrest i samleren og blokerer så for det nye græs der skal op i samleren. Dvs. den skal tømmes for hver 20 meter selvom samleren er langt fra fuld. Det skal siges, at jeg klipper lavt og der er en del mos i plænen. Den er dog tidligere klippet i denne højde i år.

Må indrømme jeg ikke er så positiv efter første test, men nu må vi se, om jeg kan justere mig ud af det. Vil prøve en lidt højere klippehøjde næste gang.

Mvh. Jakob Jørgensen
Hej Jakob J

Fik du justeret dig ud af det eller er det er skidt investering? Vil meget gerne høre fra dig da jeg overvejer at købe en græsopsamler.

Mvh SAW.
Annonce
Hvilket firma er din opsamler fra Hansen?

Mvh SAW.
Skrevet af SAW på 09 aug 2012 11:04
Hej Jakob J

Fik du justeret dig ud af det eller er det er skidt investering? Vil meget gerne høre fra dig da jeg overvejer at købe en græsopsamler.

Mvh SAW.
Hej

Jeg har prøvet den en gang mere. Jeg er bestemt ikke imponeret. Iflg. Lindegården opnås det bedste resultat ved at vente med at opsamle græsset til dagen efter klipning. Hvis det hele skal med, som han sagde. Hvis jeg samlede op i forbindelse med klipningen, så ville det meste komme med.

Det gør det ganske rigtigt også de første 5 meter. Så starter problemerne. Alt græsset lægger sig lige inden for fronten på opsamleren og blokerer så for resten. Dvs. at jeg skal tømme for hver 5-10 meter ca. selvom opsamleren langt fra er fuld. Venter jeg til dagen efter, er det marginalt bedre, da græsset så er tørret ud. Uanset så er mit behov, at jeg kan samle op i forbindelse med klipningen, da jeg ikke har tiden til at skulle over plænen 2 gange. Det dur den ikke til medmindre jeg afsætter en hel dag til mine 1500 m2 græs.

Om problemerne kan tilskrives opsamleren fra Lindegården eller det er mere generelt ved jeg ikke, da jeg kun har prøvet denne her. Omvendt skulle den være identisk med en Stiga bortset fra hjulene. Der er dog flere der giver udtryk for at de er tilfredse med en opsamler af denne type. Om det skyldes hyppigere klipning eller andet ved jeg så ikke. Jeg ville anslå højden på mit græs til 8-10 cm., når jeg klipper det.

Mvh. Jakob Jørgensen
Hmm, jeg havde overvejet at købe en men det tror jeg bare jeg dropper. Vi har omkring 2000 m2 plæne, så kunne virkelig godt tænke mig en opsamler da det tager pænt lang tid med en rive og håndkraft Nå pyt, det giver da i det mindste motion
Det gør opsamleren også

Vil gætte på at jeg er af og på traktoren min. 50 gange på mine 1500 m2!

Jeg har lige brugt den lidt her i weekenden. Så vidt jeg kan se, er det vinkeljernet, som selve beholderen vipper op imod, som er den største synder. Den er helt skarp og så sætter græsset sig i klemme her og så bygger det hurtigt op. Også selv om græsset er tørt, som Lindegården foreskriver. Vådt græs er totalt no-go. Produktet er bare for ringe. Jeg kan ikke forestille mig, at hvis man vælger et bedre mærke (Jonsered/Husqvarna/etc.), at kvaliteten og finishen vil være så ringe. De må simpelthen være bedre. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale Lindegårdens, medmindre man er frisk på at skulle modificere og lege Georg Gearløs selv.

Jeg vil prøve at se om jeg kan redesigne det lidt, når jeg har tid. Skal nok vende tilbage med resultatet, når jeg når så langt.

Mvh. Jakob Jørgensen

Hej

Købte en Lindegaard opsamler for et par år siden. Det er det værste kineserbiks jeg har set.Alle skruer er bløde som smør. Måtte udskifte alle.Trods det faldt hjulene af efter et par omgange - børsterne ligeså selvom de var korrekt justerede.

Kan ikke opsamle ordentlig - skal køres over flere gange - græsset skal være helt tørt og alligevel pakker det så der ikke kan være noget i opsamleren

Jeg biksede med den i en sæson og smed den på lossepladsen

Jeg købte en AgriFab - den bedste investering jeg har lavet

Den tager alt - græs - løv - mos vådt eller tørt. Min søn har en Husquarna den virker også fint

mvh

Evan Jensen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis