Sætnings skader

Hej alle ldsère
Jeg er begyndt at se på huse og er lidt i tvivl om hvor alvorligt jeg skal tage sætningsskader i sokkel og mursten.

Hvis det eks. er en k3(som skal udbedres) hvor ligger priserne og er det noget man skal holde sig fra når man leder?

it is better to burn out than to fade away
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke murer men ejer et næsten 100 år gammelt hus med sætningsskader. Sætningsskader i sokkel er vel sjældent noget der kan gøres noget ved andet end rent kosmetisk - selv om alt jo selvfølgelig kan lade sig gøre. Spørgsmålet er om huset HAR sat sig eller der er tale om en igangværende forværring 

Mellem sten kan man fuge om hvilket er dyrt hvis det er noget man skal have hjælp til i kbh området. Det kan gøres
  • 'kosmetisk' - dvs man fræser fugerne op til 2-2,5 cm dybde
  • 'strukturelt' -  dvs man fræser ind til ca 5 cm dybde/halv sten og en 40-50 cm til hver side og ilægger en rustfri stålstang i en betondej og fuger efter på normal vis
Jeg ville nok entrere med en 'god murer fra oplandet' inden jeg satte mit kryds på en slutseddel. Men det er jo købers marked og en sætningsskade skulle jo gerne afspejle sig i prisen ...

Brug ellers søgefunktionen her på lds. Du er ikke den første der har problematikken inde på livet

/bjørn

Farfar jeg har kigget og er ikke blevet klogere på det.
Den ene siger at jeg skal løbe så hurtigt jeg kan og andre siger at jeg skal tage det med ro.
Jeg har hørt ord som pillitere og andre siger at det nærmest bare skal havde en klat beton.
Nu er jeg ikke mure og kender vist ikke en, men måske man skulle spørge en mure og evt. tage en med ud og kigge.

it is better to burn out than to fade away
Kan næsten forstå at der er et hus du har forelsket dig i, men at disse sætningsskader bekymrer dig. Jeg ville tage (betale) en uvildig konstruktør for at give en second opinion inden I sætter jeres kryds på slutsedlen. Det gjorde vi selv da vi købte vores hus. Det kostede lidt men ifht den handel du måske er på vej ind i er det vel småpenge. Den lokale murer er givetvis kvalificeret til at udtale sig solidt om problemet men han er også 'sulten' hvilket jo måske nok kan farve hans vurdering

/bjørn

Mit råd vil være at undgå huse med skader i soklen. Det er et problem, som ofte bærer en masse andre problemer med sig! Hvad der ser ud til at være et problem der er nemt løst, udvikler sig ofte til et kæmpe projekt!

Er ivrig "Gør Det Selv"-mand
Jeg har ikke forelsket mig i noget som helst, men det ville være rart at vide hvordan man prissætter sådan en skade.
Som du ser er din holdning rimlig rolig hvad det angår(bjørn) og ksmidt siger løb/undgå dem.
Men svaret ligger nok i at man bliver nød til at medbringe en fagmand

it is better to burn out than to fade away
> Men svaret ligger nok i at man bliver nød til at medbringe en fagmand

det tror jeg da vist også jeg fik nævnt i samme indlæg

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis