Asko opvaskemaskine suger kun vand ind...

Hej

Min asko vølund D 3235-1 Type dw 20.3 opvaskemaskine virker desværre ikke mere. Den starter fint med at tage vand ind og klik - så stopper den men den summer lidt også spytter den vandet ud igen og starter for fra.Den varmer også vandet. Jeg har renset og rent gjort maskinen - så der sidder ikke noget emne fast noget sted.

Er der nogen der ved hvad der kan være i vejen med maskinen og i så fald hvad det vil koste at få lavet?

God dag

/Martin
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjaa tror at vi er ude i noget print eller måske flowmeter måske begge dele.Jeg tror dog mest på printet da den osse varmer med det samme og det skal den første gøre efter lidt tid

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
vil tro at det tager ca en halv time pr ting at skifte.Reservedelene ved jeg ikke hvad koster men jeg ved dog at de er pænt dyre til en asko.en ting du kan prøve at gøre er at tage siden af (mener det er i højre side)der bagved sidder der en plastik beholder hvor at der sidder et lille hjul i.Dette er flowmeterret og skal køre køre rundt når at den tager vand ind.Hvis det køre rundt så prøv og rykke lidt i stikket.Det er før set at det bare er stikket der er en dårlig forbindelse i.
Hvis du er lidt" lav det selv" kan du nemt selv skifte både printet og flowmetrret.Printet sidder bagved fronten. Du kan tage fronten af ved at løsne de skruer du kan se der sidder rundt omkring kanten af lågen når du åbner den.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Lyder forholdsvis nemt. Kan du anbefale et sted hvor jeg kan købe printet og flow metret?

og tusinde tak for svaret ;-)

har lige været ved og se lidt nærmer på maskinen.Det lader til at flowmåler sidder sammen med vandventilen og ikke som jeg skrev i en plastikbeholder på siden. Et link til hvor den kan købes
http://reservedele.nu/product/magnetventil-mflowmaaler.aspx

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
men prøv da lige og tage ventilen af først og se om der sidder noget skidt i den eller om stikket er faldet af/sidder løs

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
og et til printet
http://www.nettoparts.dk/shop/elektronik-styring-asko-4469p.html
men tror dog mest på vandventilen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak for linket. Nu er jeg helt rookie i opvaskemaskiner. Sidder den vandventil også i højre side? Ligner den den magnetventil du har sendt et link til? For så skal jeg bare lede efter den....
den gl skulle meget gerne ligne den jeg har linket til.Jeg vil tro at den sidder som noget af det allerførste lige efter hvor at tilløbsslangen går ind i maskinen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis