motor på opti jolle

Hej.
Vi er nogen gutter der har fået en optimist jolle med sejl og det hele.
Men vi kunne tænke os at hygge os med at smide en motor på.
Jeg har en påhængsmotor stående vil Formålet.
Spørgsmålet er bare lige hvordan og hvorledes.. der er det hul rum bagtil hvor der er de hvide kugler i
Den tænkte vi på at fjerne, så vi kan da plads vil motor. Men hvordan påvirker det evnen til at flyde?

Alternativt er vi ovre i noget plade at skrue på og montere motor derpå...

Alle input modtages med kys hånd..

/lille nissen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En optimist jolle er komplet uegnet til sejlads med motor, alene skrogtykkelsen er for klein. Den er bygget let for at kunne sejle hurtigt for sejl, så det kan du godt glemme alt om. Desuden er den kun beregnet til en person hvis sikkerheden skal overholdes. Køb jer en større jolle hvis i vil ud at sejle. Husk at der skal være godkendt rednings vest til hver person, bøden for at "glemme" den er dyr.
Enig med jørgen og jens

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

sorry sømand
den der ikk fejler laver for lidt( nået lige og rideger den tråd hva)

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce
Det er kun en lille motor. 3,5 heste... vi har Veste og sikkerhed er i orden.

Men jeg synes bare at have læst et sted om nogen der har lykkes med sådan et projekt ...

Kunne da være lidt morsomt.
Skrevet af Håndværkeren på 19 apr 2012 20:29
En optimist jolle er komplet uegnet til sejlads med motor, alene skrogtykkelsen er for klein. Den er bygget let for at kunne sejle hurtigt for sejl, så det kan du godt glemme alt om. Desuden er den kun beregnet til en person hvis sikkerheden skal overholdes. Køb jer en større jolle hvis i vil ud at sejle. Husk at der skal være godkendt rednings vest til hver person, bøden for at "glemme" den er dyr.
Sejle hurtigt???? De sejler så langsomt at det er ufatteligt at de kan sejle ind i hinaneden
 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du har vist aldrig sejlet optimist jolle Gamle. For de fleste unger der sejler med det afskårne klædeskab syntes de sejler hurtigt. Og ser du på længden sejler den jo faktisk hurtigere end sin bådlængde.

Og til den håbefulde unge mand, 3,5 hk. er alt for meget til så lille en jolle, hvis du overhovedet vil have motor på kan du købe dig en elpåhængs motor for omkring 1000,00 kr. i brugt. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor og hvor langt fra Als. for jeg har en ældre jolle ikke køn, men væsentlig bedre for sådan et par ungersvende der vil til søs. Du skal få den for 1000,00 kr.
Min søn har sejlet hos søspejderne i Ishøj..

Og når vi sejlede kapsejlads i køge bugt lå de altid og øvede lige i indsejlingen til Brøndby Havn.. og de flyttede sig aldrig. De prøvede men kom ingen steder... og det i forhold til at vi sejlede mellem to og tre knob ud og ind af havnen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 20 apr 2012 09:28
Du har vist aldrig sejlet optimist jolle Gamle. For de fleste unger der sejler med det afskårne klædeskab syntes de sejler hurtigt. Og ser du på længden sejler den jo faktisk hurtigere end sin bådlængde.

Og til den håbefulde unge mand, 3,5 hk. er alt for meget til så lille en jolle, hvis du overhovedet vil have motor på kan du købe dig en elpåhængs motor for omkring 1000,00 kr. i brugt. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor og hvor langt fra Als. for jeg har en ældre jolle ikke køn, men væsentlig bedre for sådan et par ungersvende der vil til søs. Du skal få den for 1000,00 kr.


6430...:-) Hvor stor er den ? For har ingen bådtrailer.. kun en lille normal trailer... Har du evt. Et par billeder?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis