Plæneklipper starter og køre af h t.

Hejhej
Håber på lidt hjælp, det er jo desværre tiden til at græsset skal slåes igen.
Har en Texas Park SW35 41S.
Den er ufattelig svær at starte, og det lyder som om det der køre rundt derinde, køre trægt. Ja sorry men har intet forstand på det.
Når den så endelig er startet, køre den ufattelig ringe. Den går op og ned og går i stå nogle gange.
Har skiftet tændrør, olie. Har haft kaburator skilt ad og skiftet benzin.
Nogen der kan ha en ide ??

 The day you quit is the day you lose.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken motorolie bruger du og hvormeget fylder du i, du blander vel ikke olie i benzinen. Har du tjekket om gnisten er klar og blå på dit tændrør.
Bruger den fra Silvan, en sort dunk med gul etitiket og rødt skruelåg beregnet til plæneklippere. Kan ikke huske hvor meget, men ifølge oliepinden er oliestanden korrekt.
Tændrør gir fin gnist.
Kan det være selve motoren der er i stykker ?

 The day you quit is the day you lose.
Hvis det er en B&S motor der sidder på, er de stort set umulige at slå ihjel, men de kan godt få nogle sjove nøkker. Så er det bare afsted til ham der laver sådan noget, de kan som regel både føle og høre hvad der er galt blot ved at hive i snoren. En ordentlig plæneklipper koster trods alt mindst 3000,00 kr. så hvis en reperation kan gøres for 1000,00 så er der sparet penge der.
For selvom vi vel alle gerne vil kunne det hele selv, må vi en gang imellem bide i græsset og lade fagfolk hjælpe.
Annonce
Når jeg vipper den op og tager fat i skæret og vil dreje det, så skal jeg sørme ta fat.
Kan det passe det skal køre så stramt ??

 The day you quit is the day you lose.
Du husker forhåbentligt, at afmontere tændrørshætten, når du laver den øvelse
Prøv at afmontere tændrøret, så skal den være nem at trække i startsnoren.

mvh jens
Noget kunne tyde på at lejerne er knust i krumtappen, Og så kan du lige så godt droppe den motor, for det vil blive lige så dyrt at få sat nye lejer i som køber du en ny.
Er også kommet frem til den blir skrottet. Har givet den det sidste los og køber ny !
Tak for de gode indlæg.

 The day you quit is the day you lose.
Grunden til at det er svært at dreje kniven er måske, at maskinen har en bremse, der aktiveres, når man slipper "dødemandsgrebet".


http://www.texas.dk/reservedele/mot...ingid=2039

Et uddrag af en manual:



1. Refuelling and checking the supply system.

When you have refuelled the tank with new petrol,

check the seal of the tank, the cap and the carburettor

pipe.

2. Cold start test. With the throttle control in

With the throttle control in

“CHOKE”, start the engine a few times to check it

runs normally.

3. Check the engine rpm. When the engine is hot

When the engine is hot

enough, check the engine speed with the throttle

control set to “SLOW” and “FAST”; the readings

should be equal to the specifications [ 3.1.B].

4. Hot start test. With the engine hot and the throttle

With the engine hot and the throttle

control set to “SLOW”, start the engine a few

times to check it runs normally.

5. Engine brake and stopping test. If you release

If you release

the lawnmower brake lever, the engine should turn

off instantaneously and decisively, and the rotation

should stop within 3 seconds.

If all of these operations have a positive result, the

engine can be considered fully serviceable and be

returned to the client.

01/

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis