Arbejdsgang vedr forlængelse af tagflade og ny gavl

Jeg skal have lavet ny gavl(bekædning og isolering)samtidig skal min tagflade og udhæng forlænges..

Hvilken arbejsgang er at foretrække?

1:Forlængelse af tagflade først og dernæst skære hardie planken i smig,inden hvert brædt er monteret.
2:Eller beklædning og isolering af gavl først og skære alle brædderne i smig efter de er monteret og dernæst taget/tegl...

Det økonomiske og tidsforbrug er sådan set ligemeget da jeg selv hjælper til,spm er bare om den ene løsning er bedre end den anden og hvorfor..

Mvh alex

Mvh Alex

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv montet flere gavle med ivarplank, som er identisk med hardy. Du kan meget mere præcist skære plankerne før montage. Der skal anvendes enten en lille vinkelsliber med diamantakive eller speciel sav. Hvis su mossat prøver når de er monteret, cil du opdage den umulige opgave at akære i planker der hænger i klink, uden at knække hjørner. Bare een planke længere nede på gavlen, der mister et hjørne, betyder at du skal have hele skidtet ned igen. Desuden er det letter at tilrette smiget efter unøjagtigheder i gavlen. Allersidst er der spildet. Hvis du tænker dig om, kan du lave en hel gavl med minimum af spild!

 

Havde jeg også på fornemmelsen,da jeg har to tømrer som siger hinanden imod..Den ene har nok ikke den store erfaring med andet end træ og et spild som er ligemeget..
Jeg hældte også mest til din nævnte løsning...
Til de lige snit bruger jeg dog min klipper,men den er ikke sjov til smig..
Tak for input..

Mvh Alex

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis