Gulvvarme Styring spørgsmål

Hej

Jeg har selv installeret et Wavin gulvvarme styrings system i vores hus.
Der er 6 kredse på systemet.
Jeg har 3 termostater med IR til rum med klinkegulv og 3 alm rum termostater til rum med laminat gulv.
Har et par spørgsmål, som jeg håber nogen har erfaringer med.

1. Burde jeg også have valgt termostater med IR til de rum med laminatgulv?
    Det kan jo træffes at føles koldt, da det sjældent kalder på varme med en alm rum termostat.
    Rumene er svinger imellem 22.5-23 grader, selv om termostaten næsten aldrig kalder på varme.

2. Styreenheden har et relæ indbygget til varmepumpen, så den kan slukke og tænde for denne.
    Jeg har valgt ikke at sætte vores varmepumpe til dette relæ, da pumpen er en Grundfos Alpha 2, som selv justerer sin hastighed.
    (denne type http://www.rabat-vvs.dk/d/Grundfos-...i4447.html)
    Giver det mening? Hvis pumpen kørte med konstant hastighed synes jeg det gav mening.

3. Jeg har monteret alle telestaterne på kredsene, uden jeg har justeret på noget som helst.
    Skruede bare indstillingshætterne af og montere telestaterne.
    Er det ok, eller skal der foretages en yderligere justering for at sikre er jævn fordelt fremløb i de 6 kredse?
    (det burde vel allerede være justeret ind, selv da der var skruehætter på )

4. Kredsene er videre udbygget fra en Wavin minishunt (http://www.billigvvs.dk/Varmesystem...10948.html)
    Som det ses på blledet, så er der en alm termostat på, hvor man kan justere varmen der løber ind i kredsene.
    Hvordan skal man forholde sig til denne, efter der er kommet styring på.
    Skal man bare sørge for at den leverer 30-40 grader varmt vand til kredsene?
    (tror den svinger der imellem)

Håber på nogle gode svar ;o)

PFT.


/Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har monteret alle telestaterne på kredsene, uden jeg har justeret på noget som helst.
Skruede bare indstillingshætterne af og montere telestaterne.
Er det ok, eller skal der foretages en yderligere justering for at sikre er jævn fordelt fremløb i de 6 kredse?
(det burde vel allerede være justeret ind, selv da der var skruehætter på )

Skal dette forstås, som at du ikke har justeret flowet i de enkelte kredse i forhold til hvor lange de er?
Jeg har ikke justeret flowet.
Vi fik lavet en tilbygning og det er VVS manden der har lagt de 4 ekstra kredse på minishunten.
De har bare ikke leveret gulvvarmestyringen, den har jeg efterfølgende valgt selv at monterer.
Jeg går ud fra flowet også justeres uden man har gulvvarme styring?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis