Terrasse - byg selv.

Jeg agter at gå i gang med at konstruere en træterrasse her i løbet af sommeren, men jeg mangler ligesom både nogle retningslinier samt noget inspiration.
Jeg har naturligvis søgt nettet tyndt, men jeg synes ikke rigtig jeg finder noget brugbart.

Det drejer sig helt præcist om: En træterrasse med stålrækværk/-gelænder som går ud fra vores terrassedør ca. 1 meter oppe, og med en forholdsvis bred trappe ned til haven i den ene side.

Jeg kunne godt tænke mig eksempelvis et skema der siger så og så meget om hvor mange lægter og stolper man skal bruge/sætte til forskellige størrelser terrasser. Eks.: 10 m2 terrasse = 12 stolper i jorden, 15 m2 terrasse = 18 stopler i jorden, og så fremdeles.

Hvor finder man retningslinier som kan fortælle lidt om ovenstående? Og hvor finder man inspirationen - nogle der har nogle gode idéer, og/eller viden?

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg agter at gå i gang med at konstruere en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
.... og så HUSk at bruge rustfri skruer!!!

 

emnet har været oppe at vende herinde flere gange, så hvisdu søger og finder trådene, så er der links til vejledninger og en masse fif. Bla mht antallet af stolpe, skal du bruge stolpefødder, mellemrum imellem vanger og bræddder, kvaliteten af skruer osv.

Se evt også i gallerierne,- der er bla også billeder af min træterrasse med et lidt specielt gelænder.

mvh
jan
Ellers vil jeg gerne gentage mit gamle råd: Køb et kort abonnement på Gør Det Selv bladet - det koster vel under 100 kroner for 3-4 numre. Ud over de flotte blade, så er fidusen at deres hjemmeside på goerdetselv.dk har en super søgefunktion og ALLE deres artikler mere end 10 år tilbage i tiden ligger som printbare pdf-filer. Der finder du masser af gennemillustrerede projekter med forbrug og trin-for-trin beskrivelser. Ja de har faktisk en hel sektion på hjemmesiden med titlen 'Byg ny terrasse' ...

/bjørn

Skrevet af uldal på 18 apr 2012 22:06
.... og så HUSk at bruge rustfri skruer!!!

Nemlig ;-).

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Skrevet af jancar på 19 apr 2012 07:53
emnet har været oppe at vende herinde flere gange, så hvisdu søger og finder trådene, så er der links til vejledninger og en masse fif. Bla mht antallet af stolpe, skal du bruge stolpefødder, mellemrum imellem vanger og bræddder, kvaliteten af skruer osv.

Se evt også i gallerierne,- der er bla også billeder af min træterrasse med et lidt specielt gelænder.

mvh
jan


Jeg må have et kig i søgemaskinen/trådene herinde .

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce
Skrevet af farfar på 20 apr 2012 08:44
Ellers vil jeg gerne gentage mit gamle råd: Køb et kort abonnement på Gør Det Selv bladet - det koster vel under 100 kroner for 3-4 numre. Ud over de flotte blade, så er fidusen at deres hjemmeside på goerdetselv.dk har en super søgefunktion og ALLE deres artikler mere end 10 år tilbage i tiden ligger som printbare pdf-filer. Der finder du masser af gennemillustrerede projekter med forbrug og trin-for-trin beskrivelser. Ja de har faktisk en hel sektion på hjemmesiden med titlen 'Byg ny terrasse' ...


Gode råd bliver heldigvis ikke dårligere af at de er gamle .

Jeg har skam allerede abonnement på "Gør Det Selv", men ville udvide mine muligheder ved at starte en tråd herinde.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Skrevet af Lars F. på 20 apr 2012 08:57


Gode råd bliver heldigvis ikke dårligere af at de er gamle .

Jeg har skam allerede abonnement på "Gør Det Selv", men ville udvide mine muligheder ved at starte en tråd herinde.
Følg gørdetselvs råd, så er du rigtig godt stillet.


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis